حضور مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در برنامه تلویزیونی ائویم قراریم

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ضمن حضور در برنامه تلویزیونی ائویم قراریم به مناسبت هفته دولت، به تبیین و ارائه گزارشی از عملکرد یکساله بهزیستی استان پرداخت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، از شهیدان رجایی، با هنر و همچنین شهید فیاض بخش، بنیانگذار سازمان بهزیستی کشور، یادکرده و گفت: طی یک سال گذشته سعی داشتیم که در دولت سیزدهم با تاکید استاندار اردبیل، با نگاهی تحولی وارد فضای فعالیت های بهزیستی در سطح استان اردبیل بشویم که در این زمینه می توان این رویکرد های تحولی را در بهزیستی استان، به سه بخش تقسیم کرد.

وی ادامه داد: اولین رویکرد تحولی این است که سعی داشتیم در سطح استان، ارتباط تنگاتنگی با مردم، مسئولین و جامعه هدف داشته باشیم و تلاشمان این بود که این ارتباطات، منجر به معرفی و بهبود خدمات بهزیستی بشود. در این جهت، به لطف خدا در یک سال گذشته با ۱۲۰ نفر از مسئولین استانی، در خصوص مسائل مختلف بهزیستی و جامعه هدف، نشست تخصصی داشته ایم.

رضایی، در ادامه به ارائه آماری از دیدار های چهره به چهره با ولی نعمتان پرداخته و گفت: در سال گذشته بالای ۱۱هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی به صورت چهره به چهره با مدیرکل، شورای معاونین، رؤسای شهرستانی و مدیران ارشد بهزیستی جهت احصاء نیاز های خود، ملاقات داشته اند که این آمار ماهانه بالای ۹۰۰ نفر برآورد می شود. همچنین به صورت ماهانه، جهت بررسی مسائل و مشکلات ولی نعمتان، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، به منزل حدود ۶۸۰ خانواده جهت بازدید رفته و نیازمندی های این عزیزان از نزدیک بررسی و پیگیری شده است.

رضایی دومین رویکرد تحولی را در حوزه اعتبارات عنوان داشته و گفت: در بهزیستی چند نوع اعتبار وجود دارد. یکی اعتباری که ابلاغیه سازمان است و برای انجام فعالیت هایمان از سازمان بهزیستی کشور جذب می نماییم که به لطف خدا در سال گذشته، جذب این نوع از اعتبارات، نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته است. دیگری اعتبارات تملک دارایی است که به ساخت و ساز ها و تجهیزات ارائه خدمات کمک می کند و طی یک سال گذشته توانسته ایم این اعتبارات را ۹ برابر افزایش دهیم. در نهایت نیز اعتبار حوزه مشارکتهای مردمی می باشد که مردم خیر و نوع دوست استانمان همواره به طور نقدی و غیر نقدی در این زمینه یاریگر ما بوده اند و خوشبختانه در سال گذشته این مبلغ، ۱۲ برابر رشد داشته است.

این مقام مسئول، توضیحاتی راجع به کارویژه ها به عنوان رویکرد تحولی سوم ارائه داده و اظهار داشت: ما سعی داریم علاوه بر ۱۶۰ نوع خدمت ابلاغ شده که به عهده سازمان بهزستی می باشد، برای هریک از معاونت های تخصصی، کارویژه تعریف کنیم. برای هر معاونت بالای ۱۲ مورد کارویژه تعریف شده که برای مثال یکی از این کارویژه ها برای حوزه توانبخشی و اجتماعی، کمک به تسریع در روند دریافت مستمری توسط ولی نعمتان است که که با همت دولت سیزدهم و پیگیری های استاندار اردبیل، نزدیک به ۶ ماه است که پشت نوبت دریافت مستمری نداریم و تحت پوششین بهزیستی بعد از تایید کمیسیون های مربوطه، مستمری خود را دریافت می نمایند.

رضایی در خصوص پرداخت مستمری به ولی نعمتان افزود:در حال حاضر، ۴۱۰۰۰ پرونده در بهزیستی استان وجود دارد که طبق آن، ۷۵.۵۰۰ نفر از مردم استانمان تحت پوشش بهزیستی می باشند و به تعداد ۲۷۰۰۰ از این پرونده ها، مستمری پرداخت می شود. در کنار مستمری های پرداخت شده به ولی نعمتان، برای تعدادی از خانواده ها که دارای عضو معلول می باشند، حق پرستاری نیز پرداخت می شود که در سال های گذشته، پرداخت حق پرستاری به ۵۰۰ خانواده را داشتیم اما خوشبختانه امسال با توجه به رویکرد تحولی، این پرداخت ها به ۸۳۶ مورد رسیده است و همواره سعی داریم که از خانواده های دارای عضو معلولی که جزو دهک های پایین جامعه هستند، با پرداخت حق پرستاری، حمایت کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی وظایفی در قبال توانمند سازی عموم مردم جامعه مخصوصا جامعه هدف بهزیستی دارد، بیان کرد: در زمینه توانمند سازی، آموزش های مختلفی در حوزه های مربوطه بهزیستی به عموم مردم جامعه ارائه می شود و به طور مخصوص در خصوص جامعه هدف، پیگیری می شود. وام های خود اشتغالی، بیمه پردازی، تامین مالی خرد برای درآمد زایی در جامعه، توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار توسط گروه های همیار و بسیاری از آموزش ها و پشتیبانی های لازم در این خصوص به ولی نعمتان عزیز ارائه می شود.

رضایی در نهایت با اشاره به شماره تلفن های اورژانس اجتماعی(۱۲۳) و مشاوره تلفنی رایگان(۱۴۸۰) اعلام کرد که هموطنان در صورت نیاز، با این شماره ها تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 88476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد