دوره آموزشی مشاوره حمایت های روانی_اجتماعی در بلایای طبیعی (طرح محب)

صبح امروز دوره آموزشی مشاوره حمایت های روانی_اجتماعی در بلایای طبیعی (طرح محب) با حضور مدیر کل،مسئول مدیریت بحران و مسئول امور فرهنگی بهزیستی خوزستان و مراکز مشاوره و تیم های محب وکارشناسان شهرستانها به صورت حضوری و مجازی در اداره کل بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مدیرکل بهزیستی ضمن تسلیت ایام اربعین و گرامیداشت هفته دولت گفت: سازمان بهزیستی از طریق تیم های محب است به ارائه خدمات آموزشی، روان شناختی و اجتماعی به افرادی که در اثر وقوع بلایای طبیعی و یا انسان ساخت آسیب دیده اند می پردازد.

مهران کریمیان با اشاره به آغاز فعالیت تیم های محب در حادثه زلزله بم در سال ۸۲ افزود: شناسایی افراد آسیب دیده، تشکیل پرونده و ارائه خدمات مشاوره روانی و اجتماعی به ایشان، از جمله اقدامات تیم محب در هنگام بروز بلایاست و در حادثه غم انگیز متروپل نیز بهزیستی خوزستان به مدت ۶ ماه با همراهی روانشناسان و تیم های محب به خانواده قربانیان سرکشی می کرد.

وی ضمن ارائه نکاتی درباره  ویژگی های حادثه، بحران، مصیبت و لزوم کسب مهارت های علمی و عملی در مقابله با موارد بحرانی در سلامت اجتماعی و فردی تصریح کرد: .بهزیستی نخستین دستگاهی است که به بحران‌های روحی و روانی حین حوادث به صورت تخصصی رسیدگی می‌کند.

کریمیان  ضمن بیان فعالیت های بهزیستی خوزستان در ایام اربعین ادامه داد: در سال های گذشته، بهزیستی خوزستان به کمک ان جی اوها و موسسات خیریه، اقدام به ساخت ۲ موکب در مزرهای شلمچه و چزابه برای خدمات دهی به  مددجویان و زائران عزیز کرده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان اظهار داشت: توزیع و تعمیر وسایل توانبخشی، توزیع غذای گرم و آب معدنی، ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی توسط تیم اورژانس اجتماعی از جمله دیگر اقدامات بهزیستی خوزستان در این مواکب  است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان همچنین گفت:  یکی از مهم ترین خدمات پیش بینی شده توسط بهزیستی خوزستان در راهپیمایی اربعین امسال، توسعه ارائه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای به زائران حسینی از طریق تیم های محب  و استقرار اورژانس اجتماعی بهزیستی به منظور ارائه خدمات به زائران ایرانی در عراق است.

مهران کریمیان در پایان بیان داشت: موکب بهزیستی خوزستان در مرز شلمچه، از روز دوشنبه ۷ تا سه شنبه ۸ شهریورماه، میزبان ۱۶۰ نوجوان مراکز شبانه روزی بهزیستی در سراسر کشور است که عازم زیارت سید و سالار شهیدان هستند و این میزبانی پس از بازگشت ایشان از سفر یک هفته ای ادامه خواهد داشت.

 گفتنی است دوره آموزشی مشاوره حمایت های روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی  با تأکید بر توانمندسازی اجتماعات محلی، به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی،  ارائه خدمات تخصصی به  افراد آسیب‌پذیر اعم از کودکان، سالمندان و زنان(که بیشتر در معرض خطر حادثه قرار دارند) و  آموزش های تخصصی از جمله مدیریت استرس ، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک های اولیه روانشناختی و بهداشت روانی در بلایا  و مهارت های مقابله با اضطراب و استرس اجرا می شود.

کد خبر 88314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد