برگزاری نخستین کمیته تخصصی فرهنگی، پژوهشی و آموزشی ذیل شورای سالمندان استان همدان

همدان- در راستای اجرایی کردن اهداف و راهبردهای شورای سالمندان، نخستین کمیته تخصصی فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سالمندان استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان همدان، مهندس عبدالحسین نوری؛ مسئول دبیرخانه ساماندهی سالمندان استان همدان پنجشنبه در نخستین کمیته تخصصی فرهنگی، پژوهشی و آموزشی ذیل شورای سالمندان استان که در سالن جلسات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان برگزار شد، بیان کرد: بنابر برآوردهای جمعیتی، ایران در ۳۰ سال آینده با بحران سالمندی مواجه خواهد شد؛ به‌طوری‌که بیش از ۳۰ درصد از جمعیت کشور، سالمند خواهد بود.

وی، خواستار توجه و هم افزایی دستگاه های مرتبط به منظور ارائه خدمات مناسب به این قشر شد و افزود: دبیرخانه شورای ملی سالمندان که وظیفه ساماندهی امور مرتبط به سلامت و رفاه سالمندان را به عهده دارد و به منظور بررسی کارشناسی موضوعات قابل طرح در جلسات شورا و تهیه طرح ها و برنامه های مناسب سه کمیته تخصصی را راه اندازی کرده است.

نوری یادآور شد: سالمندی جمعیت، کشور را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد که یکی از مهم‌ترین آن، افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی درمانی است.

مسئول دبیرخانه ساماندهی سالمندان استان همدان با نگاهی به وضعیت سالمندی در استان همدان، بر اجرای طرح های پژوهشی مناسب در حوزه سالمندی، توجه به مسائل رفاهی و فرهنگی سالمندان و آموزش های ویژه برای سالمندان تاکید کرد.

در ادامه، سید مجید حسنی؛ معاون اجتماعی و فرهنگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز به تشریح وظایف دستگاه های اجرایی در راستای پیشبرد اهداف کمیته تخصصی فرهنگی، پژوهشی و آموزشی ذیل شورای سالمندان استان اشاره کرد و خواستار همکاری همه جانبه مسئولین مربوطه در این زمینه شد.

کد خبر 88092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد