۴۷هزار تماس با دو خط بهزیستی

آستان بهارستان؛ مدیرکل بهزیستی استان قم از ۴۷هزار تماس در یک سال با دو خط بهزیستی و بهره‌مندی پنج هزار نفر از خدمت مستمر خبر داد و گفت: مددجویان بهزیستی نیازمند یاری خیرین هستند.

تحویل ۱۰۸ واحد مسکونی به معلولان قم

سید صادق میرئی در گفت وگو با خبرنگار آستان بهارستان به مناسبت هفته دولت درخصوص اهم اقدامات بهزیستی استان قم در دوسال نخست دولت سیزدهم اظهارداشت: طی دو سال اخیر ۱۰۸ واحد مسکونی ساخته و تحویل معلولان استان شده است.

۳۶۰ خانواده دارای دو معلول و بیشتر درقم

وی با بیان اینکه ۳۶۰ خانواده دارای دو معلول و بیشتر در قم وجود دارد، گفت: به منظور خانه دار شدن خانواده های دارای دو معلول و بیشتر که فاقد مسکن هستند یک پروژه ۱۰۲ واحدی به همت خیرین کلنگ‌زنی شده که ان شاءالله تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: ماه گذشته ۴۵ واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر واگذار شد و کمک بلاعوض بیشتری به این خانواده ها اعطا خواهد شد.

معرفی ۱۵۰ مددجو برای دریافت تسهیلات به بانک

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ودیعه مسکن یکی از نیازهای اصلی مددجویان بهزیستی است، گفت: به این منظور ۲۳۰ مددجو درسال گذشته برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی و درسال جاری ۱۵۰ مددجو برای دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی به بانک معرفی شدند.

وی گفت: از سوی سازمان بهزیستی کشور به حساب مددجویانی که در سامانه ملی مسکن تخصیص پروژه شده و واریزی کافی را داشته اند و بتوانند از پیمانکار قرارداد بگیرند کمک های بلاعوضی واریز می شود.

وی افزود: طبق آخرین آمار چهار هزار و۵۹۳ نفر از جامعه هدف بهزیستی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد هزار نفر در سامانه راه وشهرسازی تایید شده اند و ۵۰۰ نفر تخصیص پروژه شدند که جانمایی مسکن آنان انجام شده است.

بهره‌مندی پنج هزار نفر از خدمت مستمر بهزیستی

میرئی اظهارداست: دراین دو سال بیش از پنج هزار نفر از خدمت مستمر بهزیستی بهره‌مند شدند و بیش از ۱۱هزار نفر پشت نوبت خدمات مستمر بهزیستی هستند.

اهدای ۱۶۸ جهیزیه به مددجویان بهزیستی

وی عنوان کرد: در دو سال اخیر ۱۶۸ جهیزیه با کمک خیرین به مددجویان اهدا و دو هزار تعهد شغلی توسط جامعه هدف بهزیستی ثبت و تعهدات خرید لوازم توانبخشی و ملزومات معلولان پرداخت و لوازم مورد نیاز آنان تقریبا به روز شده است.

۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قم هستند

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار نفر دراستان قم تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند، گفت: بهزیستی در زمینه های مختلف مانند معلولان، مراکز نگهداری معلولان، مرکز نگهداری کودکان، خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، خط ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی، خط ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد به صورت حضوری و غیرحضوری به مردم خدمات می دهد.

۱۷ کمپ ترک اعتیاد در استان قم وجود دارد

این مقام مسئول استان قم گفت: ۱۷ کمپ ترک اعتیاد در استان قم وجود دارد که دو کمپ آن ماده ۱۶ است که افراد توسط قوه قضاییه معرفی می شوند و درمجموع سالانه بیش از ۱۲ هزار نفر از خدمات ترک اعتیاد و کمپ های بهزیستی استفاده می کنند

۴۷هزار تماس با دو خط بهزیستی

وی خبر داد: سال گذشته بیش از ۳۰ هزار تماس با خط ۱۴۱۸ بهزیستی ثبت و مشاوره تلفنی انجام شده و همچنین ۱۷ هزار تماس با خط ۱۲۳ بهزیستی شده که نزدیک به هفت هزار تماس منجر به مداخل اورژانس اجتماعی شده و مشکلات و نیازها احصا شده است.

وی ادامه داد: مسئولان سازمان بهزیستی درتلاش هستند که خط را جامع و نواقص آن را برطرف کنند و درهمین راستا امروز خط ۱۲۳ بهزیستی  به صورت بی‌سیم می شود و اعزام ها با سرعت بیشتری انجام می شود.

افزایش پایگاه خدمات رسانی بهزیستی در قم

میرئی گفت: بهزیستی استان قم یک پایگاه مستقر دارد که با تماس مردم به همه نقاط شهر اعزام انجام می شود اما قصد داریم تعداد روزهای خدمات‌دهی در شهرهای کهک و جعفرآباد بیشتر شود و در منطقه ای که آسیب های اجتماعی بیشتر است یک مرکز دیگر مستقر کنیم که سرعت خدمات دهی بیشتر شود.

۲۰۰ مرکز و موسسه تحت پوشش بهزیستی

وی اظهارکرد: در حوزه جلب مشارکت های مردمی حدود ۲۰۰ مرکز و موسسه تحت پوشش بهزیستی هستند که ۵۶ موسسه دارای مجوز از بهزیستی هستند و پروانه فعالیت تخصصی مانند نگهداری معلولان را از بهزیستی دریافت کرده اند.

 کمک هفت میلیارد تومانی مردم قم به بهزیستی در سه ماه اخیر

وی بیان کرد: مردم در سال ۱۴۰۰، ۲۴ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱، ۳۶ میلیارد تومان و در سه ماه نخست سال جاری هفت میلیارد تومان به صورت ثبت شده به موسسات و مراکز به صورت نقدی، غیرنقدی و خدمات به بهزیستی کمک کرده اند.

خیرین حامی مددجویان بهزیستی باشند

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: جا دارد از مردم شریف و مردم نوع‌دوست قم و خیرین بزرگوار تشکر کنم و از آنان بخواهم با حمایت های خود یاری‌گر مددجویان باشند زیرا افراد تحت پوشش بهزیستی به غیر از نیازهای معیشتی، درمان و تحصیل فرزندان هزینه تجهیزات مورد نیاز مانند سمعک و ویلچر را هم باید بپردازند و بسیاری از آنان شغل مناسب هم ندارند.

وی افزود: سرمایه داران، اصناف، کارخانه داران و شرکت ها بازو و شریک اجتماعی ما هستند و از آنان می خواهیم برای حفظ کرامت معلولان و جامعه هدف بهزیستی که نیازمند یاری بیشتر هستند کمک رسان ما باشند.

کد خبر 88066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد