بازدید معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از مراکز کاهش آسیب اعتیاد موضوع ماده ۱۵ و ۱۶

دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در راس هیاتی از مراکز کاهش آسیب اعتیاد موضوع ماده ۱۵ و ۱۶ بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با همراهی حمیدرضا زارعی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ،مصطفی برزگر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ،نماینده دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان و فرمانده کلانتری منطقه ایسین  از بخش های مختلف مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد موضوع ماده ۱۵ و نگهداری ، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده۱۶ بازدید بعمل آورد .

در جریان این بازدید میدانی ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان به ارائه گزارش جامعی از فرآیند پذیرش تا ترخیص و نحوه خدمت رسانی به افرادمقیم در هر دو مرکز و نیز مسائل و مشکلات و چالشهای پیش روی این مراکز پرداخت .

جهانشاهی در ادامه به تبعات سوء مصرف مواد مخدر و آثار مخربی آن برای فرد ،خانواده و جامعه اشاره کرد و اظهار داشت : ارائه خدمات کاهش آسیب اعتیاد و حمایت از افراد بهبود یافته تاثیر مهمی در روند درمان افراد درگیر اعتیاد دارد .

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت : اگر فرآیند درمان و بازتوانی در مراکز موضوع ماده ۱۵ و ۱۶ به طور صحیح اجرا نگردد ، فرد دارای اعتیاد را از ادامه مسیر بی انگیزه می نماید .

دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در ادامه بر لزوم همکاری تمام دستگاه های مرتبط در حوزه مبارزه با اعتیاد تاکید نمود و بیان داشت : باید تمرکز اصلی بر فعالیت های پیشگیرانه قرار گیرد .

وی بر بازتوانی و مراقبت های پس از خروج مددجویان مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد تاکید و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و اشتغال بیماران بهبود یافته را بسیار مهم قلمداد نمود و اظهار داشت: باید با انجام اقدامات موثر شرایطی را فراهم نماییم تا از بازگشت مجدد بیماری برای افراد بهبود یافته، اجتناب گردد.

معاون سیاسی استانداری در این بازدید بر تکمیل چرخه مراقبت‌های بعد از خروج تأکید و اظهار داشت: جمع آوری معتادان و خدمات ارائه شده در مراکز هنگامی موثر خواهد بود که بتوانیم برای دوران بهبودی مراجعه کنندگان به خصوص در زمینه اشتغال برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم .

شایان ذکر است: در ادامه نشستی به ریاست دکتر کامرانی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در محل مرکز نگهداری ، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده۱۶ در خصوص بررسی چالشها و مشکلات پیش روی این مرکز برگزار شد و هریک از اعضا به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداخته و رهنمودها و ارائه طریق از سوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان صورت پذیرفت .

گفتنی است: راه اندازی نانوایی به منظور تامین نان مصرفی مورد نیاز مرکز موضوع ماده ۱۶ و انجام امور عمرانی با استفاده از ظرفیت صنایع و معادن در مراکز نگهداری ،و کاهش آسیب اعتیاد و ثبت اطلاعات مربوط به افراد پذیرش شده در مرکز نگهداری ، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده۱۶ در سامانه قوام از مهمترین محورهای مورد بحث در این نشست بود.

کد خبر 87884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد