بهره گیری از اراده بزرگ جهادی برای اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور

اجرای این کار نیاز به یک اراده بزرگ جهادی دارد که در مجموعه نیروی محلی وجود دارد و این اراده می تواند ما را در اجرای این طرح کمک کند تا به محلات برخوردار تبدیل شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در آئین افتتاح نمایشگاه "حرکـت مبـارک 2020 محلـه" در استان مازندران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص حل مشکلات کشور، گفت: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی اگر می خواهید مشکلات کشور حل شود، اگر می خواهید کشور عزت و رفاه پیدا کند و کشور بشود و از لحاظ پیشرفت های مادی، معنوی، اخلاق و فرهنگی الگو شود باید راه انقلاب را ادامه دهیم. بنابر این در استان مازندران، عزیزان با روحیه جهادی وارد محلات کم برخوردار شده اند و این انسجام بین دستگاهی جهت رفع مشکلات، پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.
استاندار مازندران با مهم برشمردن راهبرد فرهنگی در حل مشکلات مناطق کم برخوردار، افزود: گاها تصور می شود مناطق آسیب دیده یعنی محروم، ارتباط معناداری میان مناطق آسیب دیده و مناطق محروم وجود ندارد و بحث کاملا فرهنگی است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع فرهنگی در بسیاری از مناطق کاملا موفق بوده است، اظهار داشت: اجرای این کار نیاز به یک اراده بزرگ جهادی دارد که در مجموعه نیروی محلی وجود دارد و این اراده می تواند ما را در اجرای این طرح کمک کند تا به محلات برخوردار تبدیل شوند.
استاندار مازندران تهیه بانک جامع اطلاعاتی مناطق آسیب را ضروری دانست و تصریح کرد: برای مدیریت متمرکز در این مناطق و شناسایی ظرفیت های انسانی ساکنین این مناطق باید بانک جامع اطلاعاتی تهیه و تدوین گردد.
وی ادامه داد: بررسی ها باید  بصورت علمی و با کمک دانشگاهها و مراکز پژوهشی صورت گیرد تا برای ارائه راهکار، پشتوانه علمی و پژوهشی داشته باشیم . باید بستری برای همکاری نخبگان علمی و فرهنگی، طلبه ها و علمای دینی فراهم شود تا در زمینه فرهنگی کمک حال ما باشند.
مقام عالی استان با مهم برشمردن نقش ورزش در ایجاد روحیه ساکنین مناطق کم برخوردار گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان با ورود و سیاست گذاری در این مناطق می تواند نشاط آفرینی و امید ایجاد نماید.
دکتر حسینی پور به ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق اشاره کرد و افزود: با تمرکز بر نوآوری های جدید و با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کم برخوردار و استفاده از ظرفیت های محلی برای رفع نیازهای مردم این مناطق باید تلاش کنیم.

کد خبر 87104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد