همکاری دو جانبه اداره کل بهزیستی با دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان

مدیرکل بهزیستی استان از همکاری و اهتمام دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی به منظور ترمیم دندانهای جامعه هدف بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل و معاون امور توانبخشی بهزیستی استان طی دیدار صمیمی با رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تعامل، همکاری بین بخشی و ارائه خدمات دندانپزشکی برای ترمیم دندانهای جامعه هدف بویژه کودکان دارای اختلال طیف اتیسم خبر داد.

در این نشست حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان ضمن تشریح برخی از فعالیتها و خدمات ارائه شده به جامعه هدف تحت پوشش خصوصاً کودکان دارای اختلال طیف اتیسم و نیازهای دندانپزشکی این عزیزان گفت: تعداد ۲۷۲ نفر از افراد تحت پوشش در حوزه توانبخشی دارای اختلال طیف اتیسم بوده و نیاز شدید به مراقبت های ویژه خصوصاً خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی دارند که تنها با تعامل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی حل شدنی است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۸۰۶ نفر با انواع معلولیت ها، دارای پرونده حمایتی در این سازمان هستند اظهار داشت: تقریباً ۷ هزار نفر از این تعداد شامل معلولان ذهنی می باشند که همواره نیازمند خدمات پزشکی، توانپزشکی و خدمات خاص دندانپزشکی هستند.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: بهزیستی در راستای توانمند سازی و بهبود کیفیت زندگی افراد دارای اختلال اتیسم و معلولان ذهنی، خدمات مستمر و غیر مستمر از قبیل؛ مستمری ماهیانه، حق پرستاری، کمک هزینة درمان، هزینة ایاب و ذهاب بر اساس دستورالعمل حمایت های مالی سازمان ارائه می کند.

 وی از اعلام آمادگی کامل مجموعه بهزیستی برای ارائه خدمات با کیفیت تر به افراد جامعه هدف در کنار حمایت های خاص شرکای اجتماعی بویژه دانشکده دندانپزشکی استان خبر داد وگفت: این مجموعه با اهتمام جدی و آمادگی کامل با انجام رایزنی های مختلف و برگزاری جلسات تخصصی با مسئولان بالادستی در صدد احقاق مطالبات جدی جامعه هدف تلاشی مضاعف بعمل آورده و در این راه از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهد نمود.

رضایی به بهرمندی کودکان اتیسمی از مجموعه خدمات توانبخشی در دو مرکز روزانة آموزشی اتیسم شهرستان اردبیل اشاره کرده و گفت: خدمات توانبخشی به بیماران اتیسم در مراکز توانبخشی روزانه تحت نظارت سازمان توسط نیروهای متخصص اعم از کادر درمان، گفتار درمان، روانشناس بالینی و مربیان هنری، ورزشی و آموزشی به کودکان اتیسم و خانواده های آنان ارائه می گردد.

در ادامه جعفری کفاش رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان هم ضمن قدردانی از خدمات و فعالیتهای صورت گرفته در سازمان بهزیستی به نیازمندان و افراد جامعه هدف خاطر نشان ساخت: رسیدگی به نیازهای درمانی و بهداشتی این افراد یقیناً اجر الهی و پاداش اخروی را در پی دارد  .

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان از انجام بازدیدهای تخصصی از مراکز توانبخشی و نگهداری از معلولان ذهنی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با انجام بازدید و نیازسنجی از عمق دریافت خدمات پزشکی و دندانی، بهتر می توان با برنامه ریزی های منسجم، خدمات خوبی به این عزیزان ارائه نمود.

جعفری کفاش ضمن اعلام آمادگی کامل این دانشکده از نیازمندان و مددجویان تحت پوشش بر لزوم تعامل، هم افزایی بین بخشی، ارائه خدمات با کیفیت تر با مشارکت معاون درمان این مجموعه در سطح استان  تاکید کرد.

کد خبر 86946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد