در رسانه | 40 درصد معلولان کردستان جسمی حرکتی هستند

حسین رسولی با بیان اینکه 35 هزار نفر معلول در کردستان زندگی می‌کنند که 40 درصد از این افراد معلویت جسمی حرکتی دارند، اظهار کرد: توانمندسازی جامعه با استفاده از ظرفیت‌های مشارکتی مردم از سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی در استان است.به گفته وی، ایجاد بسترهای رفاهی و توانبخشی معلولان به‌عنوان یک اصل مهم مدنظر سازمان بهزیستی بوده و در همین راستا مستمری افراد زیرپوشش این نهاد حمایتی 56 درصد افزایش داشته است.

https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/71801

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اضافه کرد: افزایش 50 درصدی یارانه مراکز غیردولتی، پوشش 100 درصدی غربالگری شنوایی و 94 درصدی بینایی، به‌کارگیری نیروهای متخصص در اورژانس اجتماعی و تقویت این بخش، پرداخت کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به یک هزار و 400 خانوار فاقد مسکن از اقدامات انجام شده در راستای حمایت از جامعه هدف این سازمان بوده است.

رسولی اضافه کرد: به‌منظور پیگیری و رفع مسائل جامعه هدف و حل مشکلات و مسائل مربوط به معلولان زیرپوشش بهزیستی دیدارهای چهره به چهره با جامعه معلولان به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال و توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد یکی از سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی است و بر این اساس سال گذشته پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان نسبت به سال 1400 افزایش سه برابری داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان افزود: با ایجاد اشتغال برای سه هزار و 600 نفر جامعه هدف سازمان موفق به تحقق 102 درصدی برنامه‌ها در حوزه اشتغالزایی شد.

رسولی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به مددجویان زیرپوشش این نهاد به دو روش خویش‌فرمایی و کارفرمایی انجام می‌شود، گفت: در بخش خویش‌فرمایی، تسهیلات به شخص مددجوی واجد شرایط و در بخش کارفرمایی نیز هر کارفرمایی بتواند یکی از اعضای جامعه هدف را در کارگاه خود بکارگیری کند می‌تواند از بهزیستی تسهیلات بگیرد.

کد خبر 86940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد