در رسانه | ۳ عامل اصلی شیوع معلولیت در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: علت اصلی معلولیت در استان بیماری‌های مادرزادی، ژنتیک و تصادفات بوده که نقش مهمی در افزایش آمار معلولان دارد.

حسن شرفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات، آمار معلولان ثبتی استان کاهش یافته و علت آن وجود معلولانی است که معلولیت آنها موقتی بوده و بعد از مدتی، درمان یا رفع شده است.

وی گفت: از ۲۰ هزار معلول که در طیف‌های مختلف تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی بوده‌اند ۵۰ درصد معادل ۹ هزار و ۳۰۳ نفر خدمت گیرنده روستایی هستند. آمار پشت نوبتی مستمری بگیران استان نیز با تلاش‌های انجام شده به صفر رسیده و در حال حاضر هیچ متقاضی مستمری برای حمایت بهزیستی در استان نداریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بهزیستی پرداختن به پیشگیری است و اجرای برنامه غربالگری شنوایی، بینایی و برنامه ژنتیک را در دستور کار داریم لذا عموم مردم را در این بخش‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به معلولیت‌های موجود در استان، از مردم خواست برای جلوگیری از معلولیت، آزمایشات ژنتیک قبل و هنگام بارداری را جدی بگیرند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تمام مردم می‌توانند مشاوره‌ها و در صورت لزوم آزمایشات ژنتیک را با حمایت مالی بهزیستی انجام دهند و این در صورتی است که خانواده دارای معلول و یا سابقه معلولیت در ژنتیک داشته باشد که بحث مشاوره و آزمایش ژنتیک را جدی‌تر می‌کند.

لینک خبر: isna.ir/xdPdVn

کد خبر 86768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد