در رسانه| تثبیت شغلی بیش از ۱۷ هزار مددجوی بهزیستی آذربایجان شرقی/ خدمات اورژانس اجتماعی به بیش از ۳۵ هزار نفر

نصر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر اعتبارات دولتی، با افزایش کمک های مردمی، ۹۴ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی هستند.

به گزارش نصر، “فرگل صحاف” بمناسبت هفته بهزیستی در مصاحبه اختصاصی با نصر با بیان اینکه ارائه خدمات آموزشی برای معلولان ذهنی، حرکتی، اوتیسم، ۹۲ مرکز با چهار هزار و ۳۲۶ خدمت گیرنده وجود دارد، اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی در سال گذشته با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات انجام گرفته است.


وی افزود: در حال حاضر ۴۹ مرکز شبانه روزی نگهداری افراد دارای معلولیت و ۹۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی هستند که تعداد ۲۶هزار و ۱۰۲ نفر افراد معلول، سالمند، کودکان بی‌سرپرست، معتادان و بیماران روانی مزمن در مراکز شبانه تحت مراقبت هستند.

در رسانه| تثبیت شغلی بیش از ۱۷ هزار مددجوی بهزیستی آذربایجان شرقی/ خدمات اورژانس اجتماعی به بیش از ۳۵ هزار نفر
وی ادامه داد: تعداد مقیمان مراکز شبانه‌روزی استان دوهزار و ۴۰۷ نفر و تعداد خدمت گیرندگان از مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی در استان چهار هزار و ۳۲۶ نفر می‌باشند.


مدیرکل بهزیستی استان گفت: طی یک سال گذشته ۴۲۶ هزار و ۸۳۴ مورد تعداد ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت اعم از غربالگری شنوایی، بینایی، ژنتیکی و آگاه سازی بوده اختصاص یافته و تعداد ۹۳۹ مورد مناسب سازی منزل و خودروی معلولان انجام گرفته شده‌ است.

صحاف ابراز کرد: با افزایش ۲۱۳ درصدی رقم مستمری بگیران مددجویان بهزیستی استان در صدد کمک‌به بهزیستن مددجویان شده ایم. همچنین ۱۸ هزار نفر در استان پشت نوبت، وارد چرخه‌ مستمری بگیری شده‌اند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در استان بالغ بر ۱۷ هزار و ۶۴۰ نفر مددجو و معلول به اشتغال و تثبیت شغلی رسیده‌اند.


وی عنوان کرد: در طول ۲۳ماه دولت سیزدهم، نزدیک به ۳۵ هزار و ۸۲۲ نفر در مراکز اورژانس اجتماعی استان خدمات مختلفی ارائه شده است. این خدمات عبارت است از ۶۹ هزار و ۵۲۱ نفر مشاور حضوری و بیش از ۱۴۰هزار و ۹۹۰ نفر از طریق خط ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی دریافت کرده‌اند.

در رسانه| تثبیت شغلی بیش از ۱۷ هزار مددجوی بهزیستی آذربایجان شرقی/ خدمات اورژانس اجتماعی به بیش از ۳۵ هزار نفر

فعالیت ۷۰ مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین در آذربایجان شرقی
مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: تعداد ۷۰ مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین در سراسر استان فعالیت می‌کنند که ۱۹مرکز آن اقامتی، ۳۴ مرکز سرپایی و ۱۹مرکز کاهش آسیب می‌باشند.


صحاف ابراز کرد: در استان مراکز ماده ۱۶ زیر نظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مراکز ماده‌ ۱۵ که خصوصی هستند با دریافت هزینه و یارانه دولت اداره می‌شوند. همچنین مساعدت به ترک درمان دو هزار و ۹۸۶ نفر به طور رایگان با مبلغ ۴/۸میلیارد تومان به افراد نیازمند از طریق یاری برگ از دیگر اقدامات بهزیستی محسوب می‌شود.


مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای جلوگیری از ایجاد نابینایی و معلولیت ناشنوایی برای نوزادان غربالگری در استان انجام گرفته که تعداد ۴۷ هزار و ۸۱۹ نوزاد در بیمارستان غربالگری شده و از این تعداد ۲۸ نوزاد دارای معلولیت ناشنوایی شناسایی و با کاشت حلزون از معلولیت آنها جلوگیری به عمل آمد.


صحاف به غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال اشاره کرد و گفت: ۶۴۵۰ هزار کودک یعنی ۷۶ درصد کودک غربالگری شده‌ و  ۲.۳ درصد آنها دارای اختلال‌ بینایی شناسایی شده‌اند.

کد خبر 86504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد