در رسانه | رتبه دوم خراسان جنوبی در مناسب سازی فضای شهری/ وجود ۲۰ هزار معلول

شرفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به مناسب سازی ۶۴ درصد فضای شهری خراسان جنوبی، گفت: خراسان جنوبی رتبه دوم مناسب سازی معابر عمومی در کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات معلولین اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار معلول در طیف‌های مختلف تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند.

وی در ادامه افزود: معیشت، توانبخشی، درمان، اشتغال و مسکن مهمترین نیازهای معلولان در استان است.

شرفی گفت: آمار پشت نوبتی مستمری بگیران استان با تلاش‌های انجام شده به صفر رسیده است و در حال حاضر هیچ متقاضی مستمری برای حمایت بهزیستی در استان نداریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۳۰۱ مرکز بهزیستی در استان تصریح کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در سطح کشور، خراسان جنوبی با فعالیت چهار مرکز پیشگیری در استان، رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ۵۹ کد خدمت مشمول تخفیف بیمه‌ای در استفاده از خدمات توانبخشی و توانپزشکی است، گفت: از شهریور سال گذشته تاکنون ۱۷۶ نفر موفق به استفاده از این طرح شدند اما تعداد افراد واجد شرایط بیشتر بوده و نیازمند اطلاع‌رسانی هستیم.

شرفی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در خصوص مناسب‌سازی با ۶۴ درصد بعد از قم دومین استان کشور است، بیان کرد: مناسب سازی مجتمع های بین راهی به خصوص سرویس های بهداشتی از مطالبات مهمی است که انتظار می رود امسال در دستور کار راهداری قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به بازدید از ۲۷ مدارس استثنایی استان باید مناسب سازی آن در دستور کار نوسازی مدارس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در دولت سیزدهم از مردم محلات نقاط کم برخوردار شهری، به‌ویژه خانواده های در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در قالب توانمندسازی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی حمایت شد، گفت: بهزیستی خراسان جنوبی با بهره گیری از ۱۱ پایگاه خدمات اجتماعی (خانه بهزیست) در ۵ شهرستان استان توانست ضمن آموزش، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مخاطرات اجتماعی به این خانواده ها به بیش از ۶۰ خانواده در زمینه توانمندسازی و آموزش های فنی و تخصصی اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال پرداخت کرد.

لینک خبر: http://shabestan.ir/detail/News/1280510

کد خبر 86243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد