در رسانه l خانه مهر مکانی امن برای بیماران روانی در ارومیه

خانه مهر مکانی امن برای بیماران روانی در ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است که به گفته مدیر مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی مهر ارومیه از بدو تاسیس این مرکز از سال ۱۳۸۲ و طبق استاندارد و زیر نظر بهزیستی، بانوان ۱۸ تا ۶۵ ساله به تشخیص پزشک و با سابقه دو بار بستری در این مرکز نگهداری می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایلنا، خانه مهر که مرکزی برای نگهداری زنان روانی استان آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه است. مادران و دخترانی تحت مراقبت و درمان هستند که سال‌ها است منتظر خانواده‌ها و عزیزان‌شان هستند که آنها را به خانه باز گردانند.

در رسانه l خانه مهر مکانی امن برای بیماران روانی در ارومیه

زنی روی لبه سنگی باغچه کنار در ورودی نشسته و منتظر آمدن پسرش است که چند سال قبل وی را به خانه مهر آورده و حالا  منتظر است که بیاید و او را با خود به منزل ببرد. چهره پسرش را نقاشی کرده و مجسمه گِلی صورتش را ساخته و با حسرت به آن زل زده است.

در سمتی دیگر زنی که قربانی خیانت همسر است نشسته و به گوشه‌ای خیره مانده است و آن سوتر دختری که  ۲۴ ساله است تصویری از خودسوزی مادرش را نقاشی کرده و به آینده مبهم خود فکر می‌کند.

خانه مهر تمامی این افراد را  که دچار آسیب‌های روحی و روانی در جامعه شده‌اند دور هم جمع کرده تا بتواند با کار درمانی و روان درمانی مرهمی بر زخم‌های عمیق روان آنها باشد.

زهرا نظمی مدیر مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی مهر ارومیه در خصوص این مرکز گفت: از بدو تاسیس از سال ۱۳۸۲ و طبق استاندارد و زیر نظر بهزیستی، بانوان ۱۸ تا ۶۵ ساله به تشخیص پزشک و با سابقه دو بار بستری در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: در این مرکز بالغ بر ۲۵ نفر کادر اعم از روانپزشک، روانشناس، مشاور، پرستار، مربیان حرفه آموزی، آشپز، پزشک و ... از حدود ۱۱۵ نفر از بانوان دچار اختلال و افسردگی نگهداری می‌کنند و در این خصوص اقدماتی نظیر گروه درمانی، کار درمانی و هنر درمانی انجام می‌گیرد و بعد از طی مدتی راهی مرکز یک چهارم و سپس در صورت رضایت خانواده‌ها به زندگی تقریبا عادی البته با مصرف دارو باز می‌گردند.

وی  بر مصرف داروی «مادام العمر» توسط این بیماران حتی پس از بهبودی تاکید کرد و گفت: بیماری مزمن روانی همچون برخی بیماری‌های دیگر که نیاز به مراقبت مادام العمر دارند مثل فشار خون باید به صورت مداوم حتی پس از ترخیص و بهبودی نیز داروهای خود را مصرف کنند و تا زمانی که داروها را مصرف کنند از وضعیت خوبی برخوردار هستند و باید تحت درمان قرار گیرند.

به گفته مدیر مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی مهر ارومیه در بین این بیماران هم افراد تحصیل کرده‌ای از جمله مهندس، پرستار و معلم وجود دارد که به طور کلی از اختلالات هورمونی، محیطی و شخصیتی رنج می‌برند.

نظمی ادامه داد: بعد از حرفه آموزی و هنر درمانی، نمایشگاه‌هایی از محصولات این بانوان در چند نوبت برگزار شده و با برخی مراکز نیز برای فروش محصولات آنها همکاری می‌شود.

کد خبر 85958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد