راه اندازی مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در بندرعباس

همزمان با ایام گرامیداشت هفته بهزیستی و با حضور مسئولین ،مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در بندرعباس راه اندازی گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ همزمان با ایام گرامیداشت هفته بهزیستی و با حضور سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ،سرهنگ مهرداد مشوق جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ،سپیده جوادی معاون دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ، یعقوب دبیری نژاد و عامری اعضای شورای شهر بندرعباس ، محسن دوادی مدیر صندوق باز نشستگی هرمزگان و حسن ترکمانی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ،مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در محل فرهنگسرای نخل ناخدا راه اندازی گردید.

سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان در آیین افتتاح مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در بندرعباس با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بهزیستی و تقدیر از حمایتگری دستگاهها و نهادهای همراه با بهزیستی در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف، اظهار داشت : پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌دیده از جمله سیاست‌های کلان بهزیستی است که به شکل‌های مختلف تحقق آن دنبال می‌شود.

وی هدف از راه اندازی مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده را کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از حضور وکارکودکان در خیابان بر کودک،خانواده و جامعه عنوان کرد و افزود : خدمات این مرکز شامل خدمات حمایتی  ،مددکاری، روانشناسی، آموزشی، ، پیگیری و حمایت از ادامه تحصیل کودکان و توانمندسازی خانواده است.

سامیه جهانشاهی فعالیت این مرکز را روزانه اعلام کرد و تصریح نمود: در این مرکز سعی می شود تا با ایجاد شرایط لازم جهت زندگی کودک در خانواده و توانمندسازی خانواده ها از طریق آموزش های فنی و مهارتی ، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، مشاغل خانگی و سرمایه کار از تعداد کودکان کار کاسته شود .

وی متذکر شد: دلیل ارائه خدمات همزمان به کودک و خانواده به این موضوع برمی‌گردد که بخشی از آسیب‌های متوجه کودکان از سوی خانواده‌ها ایجاد شده است و کودکان علیرغم وجود سرپرست و خانواده متاسفانه بدلیل فقر شدید اقتصادی و فرهنگی وصرفا جهت کسب درآمد در خیابان حضور یافته اند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خاطرنشان کرد: در این مرکز به‌ منظور ارتقای سطح اطلاعات عمومی خانواده‌های این کودکان و خود آن‌ها، کارگاه‌های آموزشی در موضوع‌های مختلف ازجمله مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی و فرزند پروری، آشنایی با انواع آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های نوپدید و آسیب‌های حاصل از فضای مجازی برگزار می‌شود.

جهانشاهی در خصوص نحوه پذیرش کودکان در مرکز گفت : این کودکان بعد از شناسایی و یا ارجاع از سوی نهادهای انتظامی و قضایی و یا به‌ صورت خود معرف در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده پذیرش‌ شده و از طریق ارتباط با خانواده، براساس نوع و میزان مشکل از خدمات مرکز بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 85654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد