14مرکز غیردولتی بهزیستی در خوزستان افتتاح شد

صبح امروز ۲۹ تیرماه، به مناسبت هفته بهزیستی، مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده و مرکز  اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، با حضور مدیر کل بهزیستی خوزستان، جمعی از مسئولان بهزیستی استان و شهرستان اهواز و مدیر کل فنی و حرفه ای استان همزمان با ۱۲ مرکز دیگر، در سراسر خوزستان افتتاح شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان، مدیر کل بهزیستی خوزستان در آیین افتتاح این دو مرکز بیان کرد: یک مرکز توانبخشی روزانه  معلولان جسمی و ذهنی بالای ۱۴ سال دخترانه در هندیجان، ۹ مرکز مشاوره روانشناختی در شهرهای اهواز 2، آبادان، اندیمشک، ایذه، حمیدیه، دزفول، شادگان و ماهشهر و ۳ مرکز اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در اهواز ۲ و دشت آزادگان ۱ و همچنین یک مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده در اهواز افتتاح و به بهره برداری رسید.

مهران کریمیان افزود: بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این مراکز هزینه شده و زمینه اشتغال برای ۶۵ نفر در این مراکز فراهم شده است.

وی گفت: مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده  که با ظرفیت 80 نفر و با همکاری شهرداری راه اندازی  شده است، به صورت روزانه به کودکان کار و خیابان  ۶ تا ۱۸ سال خدمات مددکاری، مشاوره روانشناختی، حقوقی، تحصیلی، آموزشی، درمانی و ... ارائه می دهد.

کریمیان بیان داشت: این مرکز، سومین مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در اهواز است که با همکاری سایر دستگاه های متولی امور کودکان و نوجوانان از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی در جهت کاهش آسیب های وارده بر کودکان و کاهش حضور آنها در خیابان فعالیت  می کند.

مدیر کل بهزیستی استان خوزستان، در آیین افتتاح مرکز اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد نیز  اظهار داشت: این مرکز با هدف بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد و با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر به  افراد  داوطلب خدمات ارائه می کند.

وی افزود: خدمات این مرکز به صورت شبانه روزی و پرهیز مدار  با مشارکت گروه های همتا و خودیار  بوده و ساختار نیروی انسانی آن متشکل از مدیر داخلی، مسئول فنی (پزشک)، کارشناس (شامل مددکار اجتماعی یا روانشناس یا مشاور)، مددیار و مددیار خانواده است.

کد خبر 85606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد