حضور مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه های هفته بهزیستی شهرستان طبس

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به همراه خسروی، رئیس اداره مشارکت های مردمی هماهنگی موسسات غیر دولتی و توانمند سازی و یوسفی رئیس اداره فناوری اطلاعات،آمار و تحول اداری بهزیستی استان، از بهزیستی شهرستان طبس بازدید و در برنامه های شهرستان طبس به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی شرفی مدیرکل بهزیستی استان با همراهی خسروی، رئیس اداره هماهنگی موسسات غیر دولتی و توانمند سازی و یوسفی رئیس اداره فناوری،جهت بازدید و حضور در برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی شهرستان طبس وارد این شهرستان شد.
شرفی در بدو ورود به بهزیستی شهرستان به دیدار کارکنان این اداره رفت و ضمن تبریک هفته بهزیستی از تلاش‌های آنان تقدیر و تشکر کرد.

با حضور شرفی مدیرکل بهزیستی استان، حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه و رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی سالن همایش های شهید سلیمانی بهزیستی شهرستان طبس مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در این برنامه ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی و تقدیر از فعالیت‌های کارکنان بهزیستی شهرستان، اهمیت توانمندسازی اقشار آسیب پذیر را یادآور شد و افزود: در این زمینه مهمترین موضوع بهره بردن از ظرفیت‌ها به بهترین شکل است.
رحیمی با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد : در این نشست با توجه به تخصیص اعتبارات بسیار خوب در زمینه اشتغال مددجویان بهزیستی، پیشنهاد شد تا در برنامه هفتم، این اعتبارات علاوه بر حمایت از کارگاه های مددجویی فعال، به صورت کارفرمایی و زیربنایی برای اشتغال پایدار مددجویان و توانخواهان سرمایه گذاری شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه شهرستان طبس نیز ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی خدمت به اقشار محروم جامعه را توفیق الهی دانست و بر توسعه خدمات تخصصی بهزیستی و نگاه ویژه اداره کل بهزیستی استان به شهرستان طبس تاکید کرد.
در ادامه این برنامه مدیرکل بهزیستی استان به مهمترین فعالیت های بهزیستی در سال گذشته اشاره کرد.
شرفی گفت: یکی از مهمترین اقدامات بهزیستی در سال گذشته تفاهم نامه با بیمه سلامت است که طی آن ۷۰ درصد از هزینه های خدمات توانپزشکی توسط بیمه پرداخت و تنها ۳۰ درصد هزینه از مددجو دریافت میشود.
وی در ادامه به اقدام دولت در زمینه تامین مسکن اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح مسکن ملی در سطح کشور شاهد استقبال بی نظیر مددجویان از این طرح در سطح استان به ویژه در شهرستان طبس هستیم و در روز های گذشته مراحل تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طی شده و به زودی شاهد مشارکت این قرارگاه در ساخت مسکن مددجویی بهزیستی خواهیم بود.
در این برنامه حسینی، رئیس بهزیستی شهرستان طبس، ضمن تشکر از حضور مدعوین، به ارائه گزارشی کوتاه از مهمترین اقدامات و فعالیت های بهزیستی در شهرستان پرداخت.
وی اهمیت توسعه فضاهای اداری، آموزشی در شهرستان را یادآور شد و افزود: سالن همایش های شهید سلیمانی نیز در همین راستا و با هدف تامین نیاز بهزیستی شهرستان در زمینه فضایی جهت برپایی نشست ها و جلسات آموزشی با نگاه مثبت معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان و اداره کل بهزیستی استان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.
تقدیر از دستگاه‌های اجرایی همکار در زمینه برنامه های بهزیستی به ویژه، اجرای برنامه های کشوری غربالگری بینایی و شنوایی کودکان، مسکن مددجویی و راه اندازی مرکز بهبودی اقامتی میان مدت درمان اعتیاد پایان بخش این مراسم بود.

در ادامه برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی در شهرستان طبس، با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، مدیرکل بهزیستی استان، امام جمعه و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان موسسه غیرانتفاعی آوای مهر گلشن افتتاح شد.

رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان با به فال نیک گرفتن فعالیت این موسسه در زمینه ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت ها، اقدامات بهزیستی در جهت غربالگری شنوایی و بینایی را قابل تقدیر دانست و افزود: فعالیت در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها نوعی سرمایه گذاری است تا افراد و خانواده ها با آگاهی مناسب از بروز آسیب ‌های جدی به شنوایی و بینایی کودکان و به چالش کشیده شدن آینده آنان جلوگیری نمایند.
شرفی مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات غربالگری بینایی و شنوایی بهزیستی برای تمامی افراد جامعه ارائه می‌شود افزود: مراحل غربال اولیه و تست های پیشرفته، پیگیری و ارجاع به متخصص تا مرحله جراحی و پرداخت هزینه های آن همگی در فرآیند این دو خدمت کارآمد بهزیستی دیده شده و والدین می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های غربالگری بهزیستی در سرتاسر استان در از این خدمات با کمترین هزینه بهره مند شوند.
گفتنی است موسسه غیرانتفاعی آوای مهر گلشن به صورت خاص در زمینه اجرای برنامه های حوزه پیشگیری به مردم شهرستان طبس ارائه خدمت خواهد نمود.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای توانخواهان بهزیستی شهرستان طبس از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی در شهرستان طبس بود که مدیرکل بهزیستی استان با همراهی معاون استاندار و فرماندار ویژه، امام جمعه و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان از نمایشگاه دستاوردهای توانخواهان مراکز روزانه معلولین و سالمندان شهرستان بازدید کرد.
با حضور شرفی مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی، همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی، ۵ واحد مسکن مددجویی بهزیستی شهر طبس افتتاح گردید.
شرفی در این مراسم با تقدیر از همراهی دادستان شهرستان، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی استان، رئیس اداره اطلاعات ارتباطات و تحول اداری بهزیستی استان، بخشدار مرکزی و سایر مسئولین دستگاه‌های اجرایی گفت: توجه به تامین مسکن جایگاه ویژه ای در سیاست‌ های دولت مردمی سیزدهم دارد به طوری که در حال حاضر بهزیستی برای احداث مسکن مددجویان و توانخواهان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بصورت مرحله ای و حین ساخت پرداخت می نماید که این کمک برای خانواده های دارای دو عضو معلول دو برابر است.
وی خاطر نشان کرد: کمک های سازمان بهزیستی در حوزه احداث مسکن در حال حاضر افزایش ۵۰ درصدی پیدا کرده و با توجه به استقبال بسیار خوب جامعه هدف بهزیستی از طرح مسکن ملی، امیدواریم تا در آینده نزدیک شاهد برخورداری تمامی واجدین شرایط از این کمک ها و صاحب خانه شدن آنها باشیم.

در ادامه برنامه های سفر به شهرستان طبس، مدیرکل بهزیستی استان، با همراهی ابراهیمی دادستان شهرستان، زیبائیان بخشدار بخش مرکزی شهرستان، خسروی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی استان، یوسفی رئیس اداره اطلاعات ارتباطات و تحول اداری بهزیستی استان، حسینی رئیس بهزیستی شهرستان و نماینده نیروی انتظامی شهرستان از ساختمان مرکز بهبودی اقامتی میان مدت درمان اعتیاد شهرستان بازدید کرد.
شرفی در این بازدید از همت والای هیئت مدیره موسسه طلوع شهرستان و همکاری دستگاه‌ های اجرایی و خیرین شهرستان در راستای بهسازی ساختمان و احداث فضا های لازم جهت راه اندازی یک مرکز استاندارد جهت ارائه خدمات با کیفیت به جامعه تقدیر کرد.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اهمیت راه اندازی این مرکز در شهرستان طبس گفت : جمعیت شهرستان و مهاجرپذیر بودن آن به دلیل وجود معادن و سایر ظرفیت ‌های شهرستان و به تبع آن افزایش تعداد افراد نیازمند به دریافت خدمات، در زمینه درمان اعتیاد و همچنین هزینه های بالای ایاب و ذهاب به سایر شهرهای استان به ویژه برای اقشار آسیب دیده، اهمیت راه اندازی این مرکز در شهرستان را دوچندان می کند.
وی خطاب به دادستان شهرستان گفت: در زمینه احکام جایگزین حبس ظرفیت بسیار مناسبی وجود دارد که در راستای این مرکز نیز می توان از آن بهره برد.
مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی با همراهی مسئولین محلی روستای دشتغران، در بازی های بومی محلی CBR بخش مرکزی شهرستان طبس که به صورت نمادین آغاز شد حضور پیدا کرد.
حسینی رئیس بهزیستی شهرستان طبس گفت: بازی های بومی محلی را بستری جهت افزایش روحیه و شادی در جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد و افزود: یکی از فعالیت های بهزیستی شهرستان در جهت ترویج فرهنگ ورزش و افزایش نشاط و سلامت اجتماعی مشارکت در برگزاری بازی ‌های بومی و محلی با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیئت بازی‌های بومی و محلی شهرستان است.
حسینی ادامه داد: هر ساله طی چند مرحله و در روستاهای مختلف بخش مرکزی با همکاری شایان تقدیر تمامی دستگاه‌ های مربوطه، این بازی‌ها برگزار شده و اثرات آن در روحیه و عملکرد جامعه هدف بهزیستی نمایان است.
حسینی همچنین با اشاره به تامین ۱۰۰ بسته البسه ورزشی برای ورزشکاران حوزه CBR به ارزش یک میلیارد ریال افزود : با همکاری معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی تعدادی وسایل ورزشی جهت ورزشکاران حوزه CBR تهیه و به شهرستان ارسال شده که نشان دهنده توجه ویژه بهزیستی استان به سلامت اجتماعی است.
در ادامه بازدید از شهرستان طبس، مدیرکل بهزیستی استان از پایگاه هنر روستای دشتغران بازدید کرد. شرفی در این بازدید با تشکر از حضور بخشدار مرکزی شهرستان، دهیار و شورای اسلامی روستای دشتغران، لزوم توجه به توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی را یادآور شده و افزود: جامعه هدف بهزیستی سرشار از انرژی، ذوق و خلاقیت است و باید با بکارگیری راه های مناسب این ظرفیت بالقوه را در عمل پیاده کرد و راه اندازی پایگاه‌ های هنر در مناطق مختلف شهری و روستایی یکی از این روش‌ها جهت توانمندسازی جامعه هدف از طریق خود آگاهی و شناخت مهارت‌های خود است.
در این بازدید همچنین از همکاری های نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان و دهیاری روستای دشتغران به منظور تامین مکان این پایگاه با اهدای لوح سپاس از سوی مدیرکل بهزیستی استان تقدیر به عمل آمد. در حاشیه این بازدید نیز که با حضور مددجوی توانخواه همراه بود؛ مدیرکل بهزیستی استان برای رفع مشکلات مطرح شده از سوی توانخواه ضایعه نخاعی تحت پوشش خدمات بهزیستی، دستورات لازم را صادر و راهکار های موجود بررسی و ارائه طریق گردید.

در پایان برنامه های بازدید از شهرستان طبس و حضور در برنامه های بهزیستی شهرستان طبس به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، مدیرکل بهزیستی استان در جمع نمازگزاران مسجد ولیعصر روستای دشتغران حاضر و با برپایی میز خدمت در این مسجد به صورت مستقیم، پای درد و دل جامعه هدف این روستا نشست و از نزدیک مشکلات آن ها را بررسی و پاسخگوی سوالات جامعه هدف بهزیستی و دغدغه های مسئولین محلی در خصوص ارائه خدمات به مددجویان و توانخواهان روستا بود و دستورات لازم را در جهت رفع مشکلات آن ها صادر کرد.

کد خبر 85513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد