در رسانه| همدان ۱۵ بیمار پروانه‌ای دارد/۸ بیمار تویسرکانی است

ایسنا/همدان معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان گفت: ۱۵ بیمار پروانه ای در استان وجود دارد که هشت نفر در تویسرکان و هفت نفر در کل استان پخش هستند.

سیاوش رهبر سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در جمع خبرنگاران، درباره بیماران پروانه ای اظهار کرد: به علت مشکلات درمانی این بیماران، نگاه خاصی به این افراد وجود دارد به طوریکه از سال ۱۴۰۰ کمک‌های خاص علاوه بر کمک‌های روتین به آنها اختصاص داده شده است.

وی درباره زنان متجاهر تصریح کرد: آمار زنان متجاهر ۹۰ درصد مردان به ۱۰ درصد زنان است اما یک مقدار از ۱۰ درصد حرکت کرده، در کشور مرکز اجباری معتادان متجاهر زنان تنها یک مورد در تهران داریم. انتظار نیست که در همدان چنین مرکزی باشد اما اگر معتاد زن متجاهری هم داشته باشیم مشکلی نخواهیم داشت چراکه در استان سه کمپ داریم و با نگاه ویژه پذیرش خواهیم کرد و یارانه به مرکز داده و رایگان بحث های درمانی آنها انجام خواهد شد و اگر خواستند می توانند از مراکز دی.آی.سی یا کاهش آسیب و از شلتر یا پناهگاه شبانه زنان استفاده کنند. البته هنوز آمار در همدان بحث زنان معتاد متجاهر معنی‌دار نیست.

وی درباره نتایج برنامه جامع خودکشی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ جامعه هدف برنامه از پنج محله با تلاش همکاران به ۵۳ محله گسترش پیدا کرد یعنی ۱۰۰۶ درصد رشد کمی در بحث ورود به برنامه جامع خودکشی داشتیم و ۲۵ هزار نفر آموزش دیدند که ۵۰۰۰ نفر غربال شدند و از این تعداد ۱۵۰ نفر که مستعد به خودکشی یا شبه خودکشی بودند، شناسایی شده و به منابع اجتماعی ارجاع شده و سرویس می گیرند.

رهبر با بیان اینکه سند پیشگیری از خودکشی استان تصویب شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۰ همایش استانی و شهرستانی برگزار شده است، بیش از ۳۰۰۰ نفر آگاه سازی رسانه‌ای انجام شد و ادامه برنامه جامع خودکشی را امسال داریم.

وی درباره ماده ۱۶ نیز توضیح داد: از سال ۹۶،۹۷ متولی این مرکز بهزیستی شده اما ۲۵ دستگاه در بحث درمان اعتیاد درگیر هستند که متأسفانه خیلی ها کارشان را به درستی انجام نمی دهند و ما تنها هستیم. ظرفیت این مرکز ۱۰۰ نفر است، آمار بیش از ۴۰۰ نفر هم داشتیم که آخرین آمار ۳۸۰ نفر بوده اما فضای فیزیکی در حال بهبود و توسعه است.

رهبر ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ماده ۱۶ گرفته ایم و باید تا ۲۰ شهریورماه هزینه کنیم که نخستین اقدام این است که با دو میلیارد تومان کارگاه خیاطی برای همکاران مقیم آنجا راه اندازی می کنیم و مابقی هزینه برای تکمیل آنجا در حال هزینه است. شهرداری هم موظف شده یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای زیرساخت‌ آنجا هزینه کند.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان در پایان از دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خواست بهزیستی را تنها نگذارند و خاطرنشان کرد: بهزیستی ماده ۱۶ را قبول کرده و اعتبار خاصی هم برایش ندارد

کد خبر 85426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد