سن طلائی تشخیص و درمان تنبلی چشم ، قبل از 5 سالگی است

برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا6 سال ، هر سال در سراسر کشوربا هدف شناسایی کودکان دارای اختلال بینایی به منظور مداخله به موقع اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، علی نصیری، در آئین افتتاح برنامه تنبلی چشم گفت: سیستم بینایی یکی از سیستم های حسی تاثیر گذار در تکامل رشد کودکان است و از آنجایی که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است ، لذا توجه به امر پیشگیری و مداخله به موقع در کودکان بسیار مهم است .


مدیرکل بهزیستی استان افزود: این برنامه در 3 سطح انجام می گردد، سطح اول توسط مربیان و غربالگران در پایگاه های مثبت زندگی و پایگاه های دائم ادارات بهزیستی شهرستان با چارت و دستگاه اپتیک پلاس انجام میشود ، سطح دوم توسط اپتومتریست ها و سطح سوم توسط چشم پزشکان چشمان کودک بررسی می شود.


نصیری خاطر نشان کرد: در سال گذشته 38 هزار کودک در پایگاه های سراسر استان غربال شدند که قریب به دو هزار کودک مشکوک به اختلال بینایی شناسایی شد و مورد بررسی و به سطوح بالاتر ارجاع داده شد و کمک هزینه عینک به افراد نیازمند و بی بضاعت داده شد .


وی اظهار داشت: این برنامه در 45 پایگاه دائمی و 600 پایگاه های سیار، در سطح استان انجام می شود.


نصیری افزود: سال گذشته 700 میلیون ریال کمک هزینه عینک به افراد و بی بضاعت و کم بضاعت و 600 میلیون ریال جهت هزینه های معاینه افراد بی بضاعت و کم بضاعت تخصیص یافت که در این زمینه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تامین هزینه 120 عینک و خرید دستگاه غربالگری بینایی همکاری داشته است.

کد خبر 85399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد