در رسانه | پرداخت ۳ هزار و ۳۶۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی

مدیرکل بهزیستی کردستان اعلام کرد: سال گذشته بالغ بر سه هزار و 366 فقره تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت به نیازمندان و مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی پرداخت ‌شده است.

https://www.borna.news/fa/tiny/news-1500007https://www.borna.news/fa/tiny/news-1500007

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، حسین رسولی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی یک سازمان مردمی است که تمامی افراد جامعه مخاطب، مدافع، منتقد و همکار آن هستند. 

وی افزود: فعالیت‌های سازمان بهزیستی در زمینه حمایتی و مباحث تخصصی بوده و جامعه هدف آن گستره تمامی افراد جامعه را در بر می‌گیرد. 

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اشاره به اینکه 54 مأموریت شاخص با 120 فعالیت و طرح و برنامه در سازمان بهزیستی برای گروه‌های هدف تعریف شده است، گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه خاصی به قشر محروم و آسیب‌پذیر جامعه لحاظ شده و در بحث معیشت خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی اقدامات شایان توجهی بکار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مستمری افراد تحت پوسش سازمان هر سال 20 تا 25 درصد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: خوشبختانه در کنار حمایت‌های دولتی، طی یکسال اخیر این میزان با مشارکت خیرین و نیکوکاران افزایش یافته است.

رسولی با اذعان به افزایش تسهیلات تبصره 16، ادامه داد: 17 نفر نیروی متخصص در حوزه اورژانس اجتماعی افزوده شده تا بتوان کاستی‌های این حوزه را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان خانواده‌های تحت پوشش در نوبت انتظار دریافت خدمات مستمری نداریم، افزود: جامعه هدف نیازمند دریافت حق پرستاری نیز در زمینه گروه ضایعات نخاعی تماماً تحت پوشش قرار گرفته و دیگر معلولین بر اساس نیاز به دریافت حق پرستاری اولویت بندی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با ذکر اینکه بیشترین مشارکت‌های جمع شده از طریق 400 موسسه و مرکز تحت نظارت سازمان تأمین می‌شود، تصریح کرد: در بحث مشارکت‌های مردمی طی یکسال اخیر 120 میلیارد تومان توسط خود سازمان بهزیستی و سازمان‌های تحت پوشش جمع‌آوری شده است.

وی با اعلام اینکه در زمینه اشتغال نیز افزایش 3 برابری پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را داشته‌ایم، ادامه داد: در راستای پایداری اشتغال، تلاش شد تا حمایت‌های خاصی از کارآفرینان لحاظ شود.

رسولی از حمایت و نگاه ویژه به خانواده‌های دارای دوقلو و سه قلو خبر داد و تصریح کرد: فعالیت‌های توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار نیز در ادامه سیاست‌های حمایت از خانواده در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یارانه مراکز شبانه‌روزی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشارکت مردمی خوبی از سوی خیرین و بخش‌های غیردولتی در این حوزه لحاظ شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با درخواست اینکه خانواده‌ها باید حساسیت‌های خاصی را در زمینه پیشگیری و مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: یقیناً با حضور پررنگ خانواده‌ها می‌توان خدمات بهتر و مشارکت بیشتری را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی لحاظ کرد.

وی مناسب‌سازی ادارات و معابر عمومی را یکی از مطالبات سازمان بهزیستی دانست و یادآور شد: بهزیستی یکی از اعضا و ناظر در کمیته مناسب‌سازی است و انتظار می‌رود دستگاه‌های خدماتی مناسب‌سازی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

کد خبر 84938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد