افتتاح اولین خانه حمایتی نگهداری از سالمندان و بیماران روانی

همزمان با آغاز هفته بهزیستی دو مرکز حمایتی نگهداری از سالمندان و بیماران مزمن روان ویژه بانوان در فضای مجتمع خیریه بنا (وردآورد) افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرنگار آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز هفته بهزیستی دو مرکز حمایتی نگهداری از سالمندان و بیماران مزمن روان ویژه بانوان در فضای مجتمع خیریه بنا (وردآورد) افتتاح شد.

محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن گرامیداشت هفته مبارک بهزیستی به ملت عزیز ایران گفت: دایره خدمات بهزیستی شامل کلیه آحاد جامعه می شود نه صرفا افرادی که در بهزیستی پرونده دارند مانند غربالگری اضطراب، شنوایی و بینایی کودکان و مداخلات در بحران از طریق اورژانس اجتماعی، مشاوره حضوری و خط مشاوره تلفنی و شبانه روزی ۱۴۸۰ و نیز طرح‌های مراقبتی از سالمندان که شامل همه قشرهای جامعه می‌شود.

وی افزود: به یاری خدا و برکت هفته بهزیستی برای اولین بار در استان تهران، شاهد افتتاح فعالیتی بسیار ویژه و پراهمیت برای نگهداری موقت زنان دارای بیماری مزمن روان و سالمندان خانم و آقا هستیم که هدف از تاسیس این خانه ها، امکان پذیرش و جانمایی موقت افراد بی خانمان و مجهول الهویه است که از طریق مراجع قانونی به بهزیستی استان تهران ارجاع داده می شوند.

نصیری گفت: این افراد حداکثر تا یک ماه در این مرکز نگهداری می شوند و پس از بررسی های مددکاری و اقدامات بالینی در صورت شناسایی خانواده به آغوش خانواده ها بر می گردند و در صورتی که چنین امکانی مقدور نبود از طریق ستاد پذیرش و هماهنگی گروه های هدف بهزیستی استان تحویل مراکز تخصصی نگهداری توانبخشی می شوند.

نصیری اشاره کرد: در حال حاضر ۱۷۲ مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولین را داریم که وظیفه نگهداری بالغ بر یازده هزار نفر را بر عهده دارند که این تعداد تخت نگهداری بیشتر از تخت تمام بیمارستانهای دولتی استان تهران است.

وی همچنین گفت: حدود چهار هزار نفر از این افراد مجهول الهویه هستند که تمام هزینه های آنها توسط بهزیستی استان تهران پرداخت می شود.

با افتتاح این مرکز تعداد ۳۰ تخت به ظرفیت مراکز شبانه روزی نگهداری از معلولین استان تهران افزوده شد.

کد خبر 84881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد