شهرری | تامین و توزیع بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی

سرپرست معاونت توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان ری ضمن اعلام این خبر به تشریح برخی ازخدمات ارائه شده توسط این معاونت در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران فاطمه غفارنژاد سرپرست معاونت توانبخشی بیان کرد: در حال حاضر حوزه توانبخشی شهرستان ری ۱۵ هزارو ۶۰۰ معلول را تحت پوشش خدمات خود دارد که شامل معلولین ذهنی، جسمی، شنوایی، گفتاری و حرکتی در سنین مختلف است که از این تعداد حدود ۹۵۰ سالمند در حوزه توانبخشی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند و معلولین جسمی حرکتی بیشترین میزان جامعه آماری تحت پوشش این اداره را تشکیل می‌دهند.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به مهم‌ترین خدمات توانبخشی که به معلولان تحت پوشش این شهرستان ارائه می‌شود بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی شامل : انواع ویلچر، واکر، سمعک، عصا و دیگر ملزومات توانبخشی خریداری شده و بین توانخواهان  توزیع شد که این اقدام در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر است.

غفارنژاد همچنین  ادمه داد : سال گذشته در زمینه ثبت و پرداخت استادشاگردی ( cbr) بالغ بر ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ۴۵ نفر پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هیچگونه پشت نوبت مستمری نداشیم گفت : بالغ بر ۸۰ درصد مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان ری مستمری حمایتی دریافت می‌کنند، اما برخی دیگر از معلولین به دلایل مختلف همچون نداشتن خانواده و یا اینکه خانواده آنها توان مالی و جسمی نگهداری از آنها را ندارند در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

 غفارنژاد خاط نشان کرد: در سطح شهرستان ری ۴ مرکز شبانه روزی بزرگ کهریزک با ۱۶۰۰ مددجوی سالمند و معلول و سرای احسان با ۴۵۰ مددجوی اعصاب و روان و آسیب دیدگان اجتماعی، مرکزفرزندان من معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال مرد به تعداد ۱۲۶ نفر و مرکز آوای رضوان برای معلولین ذهنی زن به تعداد ۱۰۰ نفر از پوشش کامل خدمات بهزیستی تا ارائه خدمات توانبخشی نگهداری می‌شود. همچنین در سطح شهرستان ری ۲ مرکز ویزیت در منزل  وجود دارد که در این مراکز  تعداد ۱۰۰ مددجو به صورت روزانه نگهداری می‌شوند و سه مرکز روزانه هم شامل مرکز آموزش کودکان اوتیسم و مرکز ارائه خدمات بلع و دهان و دندان و مرکز حرفه آموزی معلولین ذهنی دخترفعالیت میکنند.  

غفارنژاد در مورد طرح CBR گفت :طرح  توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR با هدف ارائه خدمات توانبخشی در محل سکونت معلولین به ویژه در مناطق روستایی و حواشی شهر هم به تعداد ۱۵۰۰ نفر توسط دو موسسه مجری در حال اجرا است ودر۶ بخشداری و دهیاریهای  موجود درمنطقه ۲۰  ارائه خدمت می‌کند.

کد خبر 106582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد