در رسانه | افزایش ۵۶ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی کردستان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از افزایش ۵۶ درصدی مستمری مددجویان تحت‌ پوشش‌ این نهاد خبر داد.

https://tn.ai/2926075

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسین رسولی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی که با حضور مسئولان و خانواده‌های مددجویان در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: سازمان بهزیستی به‌عنوان یک سازمان حمایتی، امدادی و تخصصی در حوزه‌های مختلف، خدمت‌رسانی  را به اقشار مختلف جامعه در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: این سازمان فعالیت‌های خود را در سه بخش تخصصی، اجتماعی و توان بخشی و امور توصیه پیشگیری تقسیم کرده که در آن 54 ماموریت شاخص و 120 فعالیت و طرح و برنامه وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه همه اقشار جامعه از مخاطبان و اهداف این سازمان هستند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی از لحاظ امکانات، نیروی انسانی، مالی و اعتبارات نیاز به حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های مرتبط دارد و یقیناً با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیر دولتی، شبکه‌های اجتماعی، تشکل‌ها، انجمن‌ها و خیرین می‌توان مبحث  خدمات رسانی را نهادینه کرد.

وی از فعالیت 400 مرکز و مؤسسه غیر دولتی در راستای کمک و پشتیبانی به سازمان بهزیستی در کردستان خبر داد و گفت: افزایش 56 درصدی مستمری مددجویان زیرپوشش‌، افزایش 50 درصدی یارانه مراکز غیردولتی، توزیع بسته‌های حمایتی، پوشش 100 درصدی کودکان طرح غربالگری  از جمله اقدامات انجام شده در استان بوده است.

رسولی اذعان کرد: مهم‌ترین چالش این سازمان، صدور دستور پذیرش توسط دستگاه قضا برای بیماران روانی، معلولان، سالمندان و یا کودکانی است که شرایط پذیرش را ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان ابراز داشت: سازمان بهزیستی چتری برای پوشش اقشار جامعه است که نیاز است ارگان‌ها، دستگاه‌ها و مردم نیز در راستای کمک به این سازمان گام‌های ویژه‌ای بردارند تا شاهد ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت خدمات‌رسانی باشیم.

هزینه‌کرد 100 میلیارد ریال برای مناسب‌سازی سطح شهر سنندج

حسن عسکری فرماندار سنندج نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام اظهار داشت: سازمان بهزیستی در راستای تجمیع وظایف خدمات‌رسانی گام‌های بزرگ و ارزشمندی برداشته و به‌عنوان مسئول فضای روح و روان جامعه تلاش‌های بی‌وفقه انجام داده است.

وی راه‌اندازی کمپ ماده 16 را اقدامی مؤثر و ارزشمند دانست و گفت: خوشبختانه تا حدودی چهره شهر از معتادان متجاهر پاکسازی و جمع‌آوری شده که این اقدام حاصل کار گروهی و خرد جمعی و مطالبات انجمن‌های مردم نهاد بود.

فرماندار سنندج با بیان اینکه در بحث کارگروه و ستاد مناسب‌سازی اقدامات شایسته صورت گرفته است، افزود: این ستاد در تمام ایام فعال بوده و امورات را نحو احسن دنبال کرده و کارهای بسیار مهمی را در سطح شهر سنندج انجام داده است!

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 10 میلیارد ریال برای مناسب‌سازی ورودی ادارات و سالن‌های اجتماعات اختصاص داده شد، خاطر نشان کرد: 100 میلیارد ریال نیز در بحث مناسب سازی سطح شهر سنندج توسط شهرداری انجام شد.

عسکری در پایان از همراهی تمام خیرین و انجمن‌های مردم نهاد که در راستای ارتقاء کیفیت بخشی امورات سازمان بهزیستی نقش داشته، تشکر و خواستار همراهی بیشتر با قشر معلولان شد.

در پایان به مناسبت هفته بهزیستی از تعدادی از مددجویان تحت پوشش تجلیل شد.

کد خبر 84461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد