با حضور نیکزاد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.
رونمایی از برنامه های هفته بهزیستی با برگزاری نخستین گردهمایی اشتغال و کارآفرینی

به گزارش روابط عمومی، همزمان با سی و سومین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور با شعار " برای مردم، برای به زیستن" نخستین گردهمایی اشتغال و کار آفرینی ویژه جامعه هدف بهزیستی با حضور دکتر نیکزاد نمانیده مردم نیر، نمین، سرعین و اردبیل در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار، فرماندار، مدیران عامل بانکهای استان، مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی، کارفرمایان، مدیران دستگاههای اجرایی استان و فعالین امر اشتغال و کار آفرینی در سالن خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی اردبیل برگزار گردید.

در این گردهمایی دکتر نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاشها و زحمات دست اندرکاران مجموعه بهزیستی در ارائه خدمات کیفی به جامعه هدف و توانمند نمودن این افراد بویژه با ایجاد شرایط اشتغال و کارآفرینی گفت: امروزه نقش جهاد تبیین، معرفی خدمات و اقدامات دستگاه حمایتی بویژه درسازمان بهزیستی به خوبی مشاهده می گردد و تلاشگران این مجموعه با عزمی راسخ و استوار دراین مسیر گام نهاده اند که علیرغم مسئولیت و وظایف خطیری که برعهده این عزیزان بود در صدد اشتغال زایی و کسب استقلال فردی و اقتصادی ولی نعمتان خود هستند.

نیکزاد در ادامه ضمن اعلام حمایت کامل مجلس و دولت از سازمانهای حمایتی و یاریگیر خصوصاً بهزیستی تصریح کرد: مجموعه هایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد چنانچه بتوانند افراد تحت پوشش خود را از نظر توانمندی ارتقاء ببخشند کار بزرگی  هست و این شرایط زمانی مطلوبتر خواهد شد که به اشتغال و پایداری شغلی و در نهایت توانمند سازی افراد تحت حمایت منجر گردد.

 وی اظهار نمود: امید آفرینی، امید افزایی و خلق اعتماد در اذهان عمومی بویژه ولی نعمتان تحت پوشش امری بسیار ستوده و الهی محسوب می گردد و تمام خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستی ضمن پیروی از منویات مقام معظم رهبری در خدمت رسانی به آسیب دیدگان جامعه، این امورات را سرلوحه وظایف خود قلمداد نمایند.

در ادامه عبدالهی معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اردبیل، ضمن تبریک هفته بهزیستی به لزوم گفتمان سازی اشتغال برای ایجاد حرکت جمعی در استان برای حل و فصل اشتغال اشاره کرده و از نخستین گردهمایی اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان" با عنوان بر بام امید" در شاخص های حوزه گفتمان سازی اشتغال نام برد.

یاسر عبدالهی اظهار نمود: برنامه ریزی های فنی و تخصصی جهت افزایش تولید در استان اردبیل که موجب افزایش اشتغال زایی است با نظر شخص مقام عالی استان اردبیل طراحی شده و به دولت محترم و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جهت عملیاتی سازی و مرتفع سازی موانع مسیر فوق، ارائه شده است.

عبدالهی افزود: میزان پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱، ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۶ درصدی را به همراه داشته است که بخش عمده تسهیلات ارائه شده در حوزه اشتغال زایی است.

وی از دستگاههای اجرایی و دیگر نهادهای یاری رسان خواست با تمام توان در صدد گره گشایی از مشکلات و مسائل مربوط به مددجویان و محرومان گام بردارند و در این راه استانداری اردبیل همواره پشتیبان و حامی این عزیزان بوده و خداهد بود.  

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این برنامه گفت: در اردیبهشت ماه سال گذشته، برنامه های تحولی برای بهزیستی استان اردبیل در نظر گرفته شد که در حوزه های مختلف، دغدغه تحول در ارائه خدمات کیفی تر به جامعه هدف بوجود آمد. در این راستا تمامی معاونت های تخصصی ماموریت یافتند تا در یک سری از برنامه ها، ارتباط ها را با سازمان ها و نهاد های مختلف افزایش دهند تا از ظرفیت های برون سازمانی به نحو احسن بهره برداری شود.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: با همکاری و کمک های مجموعه های دولتی، گروه های جهادی و شرکای اجتماعی توانستیم فعالیت های بسیاری را در راستای ارائه خدمت به جامعه هدف انجام دهیم. از جمله آنها برقراری ارتباط مناسب با جامعه هدف برای شنیدن پررنگ تر درد ها و دغدغه ها و پیدا کردن راهکار هایی برای افزایش کیفیت خدمات است.

این مقام مسئول افزود: برنامه تحولی دیگر، استفاده از توانایی های ولی نعمتان برای قدم برداشتن جهت توانمند سازی جامعه می باشد و یکی از حوزه های بسیار مهم برای تحول و تحقق این امر، حوزه اشتغال است که به لطف خدا، زحمات همکاران و سازمان هایی که ما را یاری کردند؛ با جهش بسیار بزرگی مواجه شدیم و شاهد جهش ۶۴ درصدی بودیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان این مطلب که برای رسیدن به این جایگاه، بانکهای عامل همراه و یاوری فعال در جهت توانمند نمودن جامعه هدف نقش آفرینی نموده اند گفت: در حوزه وام های اشتغال بالای ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل جزء (۱) بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲به جامعه هدف ارائه شده است خوشبختانه ۹۰ درصد وام های خود اشتغالی بویژه در حوزه بانوان تحقق یافته است.

رضایی اضافه کرد: در مجموع ۱۳۸۰مورد اشتغالزایی صورت گرفته است که ۵۵۷ مورد مربوط به حوزه توانبخشی و ۲۲۴ مورد هم مربوط به حوزه معتادین بهبود یافته و ۶۰۱ مورد هم در حیطه زنان سرپرست خانوار بوده که با رشد ۷۵ درصدی مواجه گردیده است.

شایان توجه است در پایان این مراسم از تعدادی از کارآ فرینان و فعالین امر اشتغال و کارآفرینی با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل بعمل آمده و از عناوین برنامه های قابل افتتاح در ایام هفته بهزیستی رونمایی شد.

کد خبر 84057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد