گردهمایی اشتغال بهزیستی قدم بزرگی در گفتمان سازی اهمیت اشتغال آفرینی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: ایجاد گفتمان اشتغال می تواند وضعیت فعلی استان را به حالت ایده آل در حوزه اشتغال برساند.

 عبدالهی افزود: بهزیستی استان با برگزاری گردهمایی " بربام امید" قدم بزرگی برای گفتمان سازی اهمیت اشتغال و پرداخت به حوزه توانمند سازی شغلی و اقتصادی برداشته است و چنین اقدامی برای دستگاهی چون بهزیستی نشان از دغدغه مندی مدیران آن در راستای حل مشکلات جامعه هدف نشان می باشد.

یاسر عبدالهی در گردهمایی اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان اظهار نمود: برنامه ریزی های فنی و تخصصی جهت افزایش تولید در استان اردبیل که موجب افزایش اشتغال زایی است با نظر شخص مقام عالی استان اردبیل طراحی شده و به دولت محترم و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جهت عملیاتی سازی و مرتفع سازی موانع مسیر فوق، ارائه شده است.

عبدالهی افزود: میزان پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱، ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۶ درصدی را به همراه داشته است که بخش عمده تسهیلات ارائه شده در حوزه اشتغال زایی است.

عیدالهی تصریح کرد: در سال جاری، با وجود مشکلات متعدد، استان اردبیل جزو استان های پیشرو در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ بوده است و بهزیستی استان نیز چه در مقایسه با کشور و چه در مقایسه با دیگر دستگاههای استان رتبه بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: جهت افزایش روند تولید در استان اردبیل، در طی حدوداً ۲۰ ماه اخیر بیش از ۱۰۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار اردبیل تشکیل شده است که همراه با بیش از ۲ هزار مصوبه بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان اردبیل ۳/۱۰ درصد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۸/۹ درصد کاهش یافته و اردبیل جزو استان هایی بوده است که نرخ تک رقمی بیکاری داشته است.

عبدالهی گفت: احیای واحدهای اقتصادی راکد کوچک و بزرگ استان اردبیل در طی بیش از ۲۰ ماه اخیر جزو برنامه های اصلی و مهم دولت مرکزی و محلی بوده که در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام شده و این اقدامات در جریان است.

کد خبر 84053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد