"روز ملی کرمانشاه" سال آینده وارد تقویم رسمی کشور می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از ثبت روز پنجم مرداد به نام روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور در سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ بهرام فاضلی، امروز(۲۰تیر) در نشست هماهنگی بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولین استان به ویژه امام جمعه و استاندار کرمانشاه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۹  با ثبت روز پنجم مرداد به‌عنوان روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور موافقت شد، لذا در تقویم سال آینده روز ملی کرمانشاه ثبت خواهد شد.
فاضلی در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای معرفی سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه در شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد)، گفت: همچنین آموزش وپرورش باید برای گنجاندن سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه در کتب درسی برنامه‌ریزی کرده و ترجیحا این کار را از کتب درسی مقطع ابتدایی شروع کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه سپس پیشنهاد تولید یک فیلم سینمایی یا سریال با موضوع سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه در سطح ملی را مطرح کرد و افزود: سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه این ظرفیت را دارد که یک فیلم سینمایی سطح بالا در حد فیلم سینمایی آژانس شیشه‌ای و یا فیلم از کرخه تا راین در مورد آن ساخته شود.
وی اشاره‌ای هم به در پیش بودنِ برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد داشت و گفت: این جشنواره باید ورود ویژه به موضوع سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه داشته باشد. 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت آشنا کردن جامعه به‌ویژه نسل جوان با رخدادهای سال‌های دفاع مقدس، گفت: رسالت‌مان رساندن مفهوم ایثار و شهادت به نسل جوان و آیندگان است و هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه را با لمس اینجا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 83906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد