شناسایی ۱۴۵ کودک کار و خیابان در ۳ ماهه نخست امسال در مشهد

مدیر بهزیستی شهرستان مشهد در همایش "حامیان دستان کوچک با آرزوهای بزرگ" که شامگاه ۱۴ تیرماه به همت قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در شمال‌شرق کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شهرستان مشهد در مجتمع رفاهی ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، از شناسایی ۱۴۵ کودک کار و خیابان در ۳ ماهه نخست امسال در مشهد خبر داد.

جواد بهنام گفت: در سطح شهر مشهد ۱۴۰۵ کودک کار از سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۱ داشتیم و در ۳ ماهه نخست امسال ۱۴۵ کودک جدید شناسایی شده و به مراکز بهزیستی تحویل داده شده است.
وی افزود: این کودکان از ۷ تا ۱۸ سال بوده که ۹۰ درصد پسر و ۱۰ درصد دختر هستند؛ همچنین از مجموع ۱۵۵۰ نفر شناسایی شده ۶۵ درصد اتباع هستند.
رئیس بهزیستی مشهد ادامه داد: موارد فاقد خانواده ۴۰ نفر هستند که نه پدر دارند و نه مادر و این افراد در مراکز بهزیستی نگهداری شدند.
بهنام در پایان گفت: پسران تا ۱۸ سالگی تا زمان ازدواج نگهداری می‌شوند و برای پسران بالای ۱۸ سال هم زمینه‌های تحصیل، ازدواج و اشتغالشان فراهم می شود.
لازم به ذکر است در این همایش از محسن ترکی، داور پیشکسوت فوتبال و سفیر کودکان کار و حسین بادامکی، رئیس هیئت فوتبال مشهد، امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمدرضا سعیدی، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد و دیگر حامیان کودکان کار تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 83551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد