سازش ۱۲۰ زوج متقاضی طلاق در خدابنده 

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان خدابنده خبر داد: در سال گذشته ۱۲۰ زوج خدابنده ای پس از اقدام به طلاق و مراجعه به  مرکزمشاوره و خدمات روان شناختی تخصصی خانواده و ازدواج ارمغان مهر سازش کرده  و به زندگی مشترک بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده رحیم گنج خانلو عنوان کرد: در این مراکز ۳ تا ۵ جلسه مشاوره و آموزش به زوجین ارائه می شود تا بتوانند با  کمک مداخلات روانشناختی زمینه سازش زوجین را فراهم کنند و در صورت عدم سازش و وقوع طلاق این مشاورین  به کاهش آسیب های ناشی از طلاق کمک  می کنند.

وی با تاکید بر اهمیت مشاوره برای پیشگیری از بروز مشکلات و مسائل احتمالی یادآور شد: ارائه یاری برگ مشاوره برای متقاضیان نیازمند، از جمله خدمات بهزیستی برای تسهیل استفاده از خدمات مشاوره در سطح عموم جامعه به ویژه متقاضیان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

گنج خانلو به انصراف زوجین متقاضی طلاق بعد از ثبت نام در سامانه تصمیم اشاره کرد وافزود: کسانی که وارد سامانه تصمیم می‌شوند  اغلب نسبت به جدایی اصرار دارند اما با تلاش  مشاوران و مددکاران و با حل مشکلات طرفین، راه سازش در پیش می‌گیرند.

وی یاداور شد: مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی ارمغان مهر خدابنده در راستای اجرای طرح کنترل و کاهش طلاق در این شهرستان به عنوان تنها مرکز موجود با حضور روان شناس بالینی، مشاور و مشاور حقوقی، به متقاضیان  خدمت ارائه  می‌کندواگر مراجعان نیاز به خدمات مددکاری داشته باشند، به واحد مددکاری ارجاع داده شده و اگر مشکل زوجین قابل حل باشد تا حد امکان تلاش‌ها برای بازگشت زوجین به زندگی مشترک انجام و در غیر این صورت پرونده جهت ادامه روند کار به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

کد خبر 83534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد