زنان و دختران ایلامی مناطق کم برخوردار آموزش خود مراقبتی فرا می گیرند

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: طرح آگاه سازی زنان و دختران مناطق کم برخوردار با تاکید بر آموزشهای خودمراقبتی در این استان اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، فروزان افسرده روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی این طرح ویژه تسهیلگران گفت: این طرح در ۱۰ شهرستان استان اجرا می شود که جامعه هدف آن شامل دختران و زنان با دامنه سنی ۱۳ تا ۴۰  سال به تعداد ۳۰۰ نفر در محلات حاشیه ای، کم برخوردار و آسیب خیز خواهد بود.

وی در تشریح طرح گفت: خودمراقبتی فعالیتیست هدفمند با تاکید بر کرامت انسانی که سعی در ارتقای دانش و آگاهی، عزت نفس و خودشکوفایی بانوان و دختران جامعه هدف در حوزه مسائل روانی اجتماعی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با محوریت افزایش سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه ای دارد.   
                                           
 وی بیان کرد: این طرح همچنین بر برقراری یک شبکه ارتباطی سازنده بین نوجوانان، والدین نوجوانان و جوانان، زنان و ارائه دهندگان خدمات تخصصی سلامت اجتماعی تاکید دارد تا بتوانند به استقلال، خودباوری و احیای حقوق مادی و معنوی خود دست یافته و با تغییر مطلوب شرایط بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.

به گفته معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام، آموزش های ارایه شده در این طرح از طریق تسهیلگران ارایه که شامل  مباحثی نظیر آشنایی با افزایش ارتباط والدین با نوجوانان و بین نوجوانان با یکدیگر، سواد سلامت اجتماعی، سبک زندگی سالم، آشنایی و درک تغییرات جسمی و روانی بلوغ، جامعه پذیری جنسی و عوامل مرتبط با آن و آشنایی با سلامت جنسی و غیره است.

افسرده تاکید کرد: این آموزش ها بصورت حضوری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان توسط ۱۰ تسهیلگر که آموزش کسب کرده اند، ارایه می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقا دانش و مهارت های لازم به منظور حفظ سلامت جنسی و کاهش ریسک و آسیب ناشی از رفتارهای پر خطر جنسی عنوان کرد.

کد خبر 83459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد