پرونده‌های قضائی معلولان اختلال شنوایی در مشهد عمدتا در حوزه خانواده است

رئیس کانون ناشنوایان خراسان رضوی از اعزام مترجمان زبان اشاره به محاکم قضائی برای ارائه دفاعیات خبر داد و عمده ترین پرونده های آنان را در حوزه خانواده عنوان کرد.

معصومه ترابی مقدم در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه گفت: این کانون با هدف رفع مشکل ارتباطی شهروندان ناشنوا در محاکم قضائی، چند سالی است که اقدام به اعزام مترجم زبان اشاره به دادگاه‌های مختلف مشهد می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳ کارشناس-مترجم زبان اشاره که مورد تائید دادگستری مشهد می‌باشند، برای بیشتر پرونده‌های مطروحه در محاکم قضائی با هماهنگی قبلی و ارائه معرفی نامه معتبر از اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در دادگاه حاضر می‌شوند.

ترابی مقدم خاطرنشان کرد: پرونده‌های مربوط به افراد دارای اختلال شنوایی مانند سایر شهروندان مراجعه کننده به دادگاه، متفاوت است؛ اما بیشترین پرونده‌هایی که ما برای آن مترجم اعزام می‌کنیم، در حوزه دعاوی خانوادگی می‌باشد.

رئیس کانون ناشنوایان خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر ۳ عضو مورد تائید این کانون، برخی مواقع و در شرایط خاص که همشهریان ناشنوا درخواست مترجم داشته باشند، از سایر ظرفیت‌های موجود در کانون بهره برده و بلافاصله کار اعزام انجام می‌گیرد تا خللی در ارائه خدمات قضائی به وجود نیاید.

وی در مورد سامانه پیامکی اعزام مترجم توضیح داد: این سامانه با شماره ۰۹۰۲۸۷۷۷۸۵۵ مدتی است فعالیت خود را آغاز کرده است و متقاضیان می‌توانند با ارسال نام و نام خانوادگی و درج شماره ملی، خواسته خود از اعزام مترجم زبان اشاره را اعلام کنند تا براساس زمانبندی مشخص، همکاران ما در کنار شهروندان ناشنوا در کارهای اداری، خدماتی و قضائی حضور یابند.

کد خبر 82892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد