همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت.
افتتاح مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین ماده ۱۶

به گزارش روابط عمومی، مراسم افتتاحیه و بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین ماده ۱۶، با حضور معاون دادستان شهرستان اردبیل، دبیرشورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل و معاون امور پیشگیری بهزیستی استان اردبیل و جمعی از مسئولین ادارات مربوطه انجام پذیرفت.

اکبر منتظر، دبیرشورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان؛ در این مراسم اظهار داشت: هر مکانی که به انسان ها حریت، شخصیت و ارزش می دهد از جمله مکان های مقدس است چرا که هدف آن بازسازی انسان هایی است که به هردلیلی در حق خود، خواسته و ناخواسته دچار اشتباه گردید و منزلت انسانی شان تنزل پیدا کرد تلاش بر این است تا در کنار اقامت این افراد در چنین مراکزی بتوانند  به منزلت و جایگاه والای انسانی خود بازگردند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود: دراین مرکز برای بهبودی معتادان متجاهر بر اساس دستورالعمل های قضایی، خدمات سم زدایی تا مراحل بهبودی را ارائه می گردد که در نهایت به توانمدسازی این عزیزان منجر خواهد شد.

منتظر ادامه داد: امیدواریم افراد بهبود یافته در مراکز بتوانند با آموزش های مهارتی و اشتغال پایدار، اعتماد خانواده و جامعه را زنده ساخته و حضور موفق داشته باشند.

در ادامه، حامد رضایی؛ مدیرکل بهزیستی و رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم در این مراسم گفت: در راستای فعالیت های لازم برای کاهش آسیب های معتادین و بهبود و بازتوانی این عزیزان در کنار ده کمپ موجود در سطح استان امروز توفیق شد کمپ ماده ۱۶ افتتاح گردید. دغدغه اصلی این است با راه اندازی کمپ ماده ۱۶ و همکاری تمامی عزیزانی که در راستای بهبود و بازتوانی معتادین وظایفی بر عهده دارند، بتوانیم در خصوص کاهش آسیب و بهبودی این عزیزان گامهای مثبتی برداریم.

نکته بسیار مهم مد نظر این است که بتوانیم سم زدایی، بهبود و توانمند سازی این عزیزان را مد نظر قرار داده و در مسیری حرکت کرده که بعد از بهبودی بتوان پیگیری های لازم را انجام داد تا این عزیزان بتوانند به آغوش خانواده های خود بازگشته و هویت و جایگاه اجتماعی سابق و سلامت قبلی خود را بازیابند و در مسیر اشتغال و استقلال شخصی موفق باشند.

کد خبر 82757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد