اولین مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی افتتاح شد

اولین مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی، با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی همزمان با هفته قوه قضاییه با حضور جمعی از مسئولان این استان در اراک افتتاح شد.


 رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی د آیین افتتاح این مرکز گفت: نبود این مرکز در استان حلقه مفقوده ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان آسیب دیده بود که با راه‌اندازی آن، این مشکل  رفع شد.

حجت الاسلام«عبدالمهدی موسوی» افزود: این مرکز با همکاری بهزیستی و دادستانی اراک منجر به تعامل برای انجام تکلیف در سند تحول قضایی را فراهم کرد.

وی بیان کرد: هشت دستگاه دولتی، خدماتی و اجرایی در حوزه اطفال با این مرکز تعامل دارند، زیرا اطفال نیازمند کار ویژه هستند و کودکانی که نیاز به اقامت در این مرکز دارند، با حضور قاضی مستقر در مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: در این مرکز با بهره‌گیری از کارشناسان، کار علمی انجام می‌شود تا در حوزه پیشگیری و جلوگیری از وقع جرم، اقدامات مناسب شکل گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم در این آیین گفت: در این مرکز با حمایت دادگستری استان و اجرای ماده ۶ حمایتی، خدمات به موقع و سریع به صورت تجمیعی ارایه می‌شود.

«محمود حسین آبادی » افزود: در این مرکز مددکار، مشاوره و کارشناس خانواده مستقر است و مداخله تخصصی انجام و بدسرپرستان احتمالی شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت مرکز پنج تا ۶ نفر پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: نگهداری از کودکان در این مرکز به صورت موقت انجام می‌شود و شامل کودکان زیر۶ سال، ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی در زمینی به وسعت ۲ هزار مترمربع خیرساز بنا شده است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

کد خبر 82687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد