هم اندیشی مدیر کل بهزیستی و دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

به گزارش روابط عمومی، در راستای ارائه نظرات و بررسی موانع موجود، نشست هم اندیشی با حضور دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مدیرکل بهزیستی و اعضای هیئت مدیره انجمن های پیشگیری از مواد مخدر؛ به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در اداره کل بهزیستی استان اردبیل برگزار گردید.

اکبر منتظر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به شعار تعیین شده برای روزجهانی مبارزه با مواد مخدر از سوی سازمان ملل، اظهار داشت: در شعار «ابتدا مردم: انگ و تبعیض را متوقف و پیشگیری را تقویت کنید»، مشاهده می کنیم که خطاب جمله خود مردم هستند. این شعار نشان از آن دارد که مردم در بستر آسیب قرار گرفته اند و باید به حوزه ورود پیدا کنند که نمود عینی و ابزار کارآمد آن، سمن ها و انجمن های مردم نهاد می باشند. در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر نیز مانند تمامی حوزه ها که با ورود مردم، شاهد شکوفایی بوده ایم؛ فعالیت های مثبتی را مشاهده می نماییم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: بحث انگ و برچسب زنی نوعی رویکرد اجتماعی است که در حوزه آسیب های اجتماعی، نمود عینی پیدا می کند. برچسب خوردن صرفا یک مشکل فردی نیست بلکه واکنش غیرمنطقی جامعه نسبت به افراد مبتلا به اعتیاد است و عواقب آن، این است که حتی از خود بیماری در افراد، غالب تر و آزاردهنده تر می باشد. در نتیجه این آسیب، بیمار نمی تواند به جهت ترس و انگشت نما شدن، وارد جامعه بشود و بحث درمان و اصلاح به تاخیر می افتد.

منتظر در نهایت افزود: اینکه انجمن ها و سمن ها بدون چشم داشت مادی، جهت رسیدگی به آسیب های اجتماعی ورود پیدا می کنند؛ ظرفیت و موهبت بزرگی می باشد اما باید سازماندهی بشوند و حمایت ها به صورت هدفمند صورت بگیرد. ما هم در این مسیر، در خدمت حوزه ها هستیم و امیدواریم که در رسیدن به هدف های خود، با توفیقات الهی همراه باشیم.

در ادامه، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تشکر از حضور اعضا در جلسه، اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه امور اجتماعی و پیشگیری مطرح می شود چرا که در صورت کم توجهی به این موضوع، آثار مخربی را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به تشریح فعالیت بهزیستی در سال گذشته پرداخته و گفت: خوشبختانه در سال گذشته شاهد پیشرفت های چشمگیر در زمینه پیشگیری و بهبود افراد مبتلا به اعتیاد بوده ایم. در سطح استان ۳هزارو ۵۵۴ نفر معتاد در مراکز و کمپ های ترک اعتیاد پذیرش شده اند که از این تعداد ۳هزارو ۴۴۱ نفر ترخیص شده و مابقی در حال تکمیل روند بهبود می باشند.

رضایی با اشاره به خدمات ارائه شده به افراد تحت درمان در کمپ های اعتیاد ادامه داد: در مراکز و کمپ های ترک اعتیاد خدمات متعددی از جمله کلاس های مهارت کنترل خشم، آموزش خانواده، جلسات حفظ بهبودی و ... ارائه می شود که مسئله اشتغال بهبود یافتگان از جمله مسائل مهم به شمار می رود. در این مراکز سعی داریم با برگزاری آموزش های فنی و حرفه ای و ارائه مدرک معتبر، شاهد اشتغال معتادین بهبود یافته باشیم که خوشبختانه در سال گذشته شاهد ۱۰۲٪ رشد پیشرفت در حوزه اشتغال این عزیزان بودیم.

این مقام مسئول افزود: امسال نیز اجرای برنامه های متعددی در طول هفته مبارزه با مواد مخدر از طرف شورای هماهنگی در نظر گرفته شده که بهزیستی به عنوان کمیته فرهنگی پیشگیری شورا سعی دارد با ریل گزاری های جدید برای انجام فعالیت ها، با استفاده از نظرات و کمک شما عزیزان خروجی های قوی و مورد توجه بگیرد.

در خاتمه، اعضای حاضردر جلسه به بیان نظرات و راهکار های خود پرداخته و موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از سمن های فعال در امر مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 82509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد