پیشگیری از اعتیاد نیازمند تقویت مهارت فردی نوجوانان است 

سرپرست بهزیستی استان زنجان با اشاره به آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر گفت : در حال حاضر  ۱۴۰محیط شهری، روستایی، آموزشی، و محیط کاری تحت پوشش برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد بهزیستی هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان نعمت ملکی گفت: جهت پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در شرایط فعلی نیازمند تقویت مهارت‌های مقاومت فردی و اجتماعی آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان هستیم تا با مداخله مطلوب در گرداب آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه نیاز به آگاه‌سازی و ایجاد مصونیت خانواده ها با افزایش دانش بیش از پیش احساس می شود، افزود: بهزیستی استان زنجان برنامه های پیشگیری از اعتیاد را با همکاری و مشارکت ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه و سازمان‌های مردم نهاد ، غیر دولتی و مراکز مثبت زندگی از ۳۰ خرداد ماه لغایت۶  تیر ماه اجرا می کند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان یادآور شد: آموزش مهارت‌های اجتماعی و مهارتهای زندگی  باید با رعایت سن مخاطبین و بصورت واضح و روشن و با زبانی ساده و قابل فهم و بدون پیچیدگی و همراه با خلاقیت و نوآوری، محصولات تازه‌ای را به جامعه ارائه نماید.

 وی  خاطر نشان کرد : با اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه و مقابله با آسیب های ناشی از مواد مخدر و روانگردان و بهره گیری از امکانات نهادهای دولتی و غیردولتی و با تأکید بر تقویت باورهای دینی مردم، اقدامات فرهنگی، هنری، آموزشی و تبلیغاتی در محیط خانواده، کار، آموزش و تربیت و برپایی برنامه های آگاهسازی در مراکز فرهنگی و عمومی می توان آسیب ناشی از اعتیاد را کاهش داد.

ملکی با اشاره به فعالیت خط ملی مشاوره اعتیاد به شماره تلفن ۰۹۶۲۸ افزود: این خط هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شی بدون پیش شماره و به صورت رایگان آماده پاسخگوئی و مشاوره به شهروندان محترم در زمینه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد می باشد.

کد خبر 82379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد