در رسانه| تعامل با بهزیستی برای گسترش خدمات به مددجویان

هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان بر تعامل با بهزیستی برای گسترش خدمات به مددجویان خبر داد.

به گزارش هگمتانه، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، مدیرکل بهزیستی جهت بررسی افزایش تعامل بین شهرداری و بهزیستی در دفتر شهردار حضور یافت.

سید مسعود حسینی با بیان اینکه بیش از یک دهه است شهرداری از یک نهاد صرفا خدماتی به یک نهاد اجتماعی تغییر ماهیت داده عنوان کرد: شهرداری در کنار ارائه خدماتی که قانون تکلیف کرده وارد عرصه فرهنگی و اجتماعی شده و در این راستا توافق‌نامه‌ای بین بهزیستی با شهرداری همدان در حال انعقاد است.

وی حمایت از اقشار آسیب پذیر و معلولان را رسالت شهرداری دانست و افزود: در ذیل تفاهم نامه خدماتی از جمله مناسب سازی معابر، پیاده راه ها، اختصاص فضاهای پارکینگ ویژه معلولان و فضاهای آموزشی به سازمان‌های تحت نظر بهزیستی ازجمله اورژانس اجتماعی، سازمان مثبت زندگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌گردد.

این مقام ارشد مدیریت شهری به یکی از مفاد تفاهم‌نامه با بهزیستی اشاره و اظهار کرد: مقرر شد کارگاه‌های مشترکی در حوزه تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق آسیب‌های نوظهور، مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، آگاه سازی خانواده‌ها و توانمندسازی برگزار شود.

حسینی با اشاره به بضاعت بهزیستی در ارائه خدمات متقابل به شهرداری گفت: در این تفاهم نامه افزایش کمی و کیفی خدمات به ویژه غربالگری کارکنان، برگزاری دوره‌های تخصصی آسیب‌های اجتماعی با ارائه گواهینامه مورد توجه است.

شهردار همدان به ارائه خدمات فرهنگی در اسناد بالادستی توسط دستگاه‌های خدمات رسان اشاره کرد و افزود: شهرداری در این حوزه پیشگام بوده و بسیاری از فرهنگسراهای شهرداری برای ارائه خدمات به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر در اختیار بهزیستی قرار گرفته است و با تقویت این همکاری‌ها شاهد کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر باشیم.

در ادامه مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه متأسفانه شاهد آسیب‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی مواجه هستیم تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت‌ها و هم افزایی بین شهرداری و بهزیستی برای اثربخشی در مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به نحو مطلوب بهره گرفت.

محمدمهدی شاه قدمی به اجرای برنامه‌های مشترک در تقویم روز جهانی بین شهرداری همدان و بهزیستی اشاره و اظهار کرد: همایش‌هایی پیرامون منع کار کودکان، مقابله با کودکان کار و منع خشونت علیه زنان را پیش رو داریم و امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه شاهد همکاری‌های بیشتر بین دو دستگاه باشیم.

کد خبر 82060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد