برگزاری دومین جلسه کمیته تخصصی امور فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

در آستانه فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر ، دومین جلسه کمیته تخصصی امور فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال جاری به میزیانی بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در آستانه فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر ، دومین جلسه کمیته تخصصی امور فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال جاری با حضور مصطفی برزگر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی هرمزگان و جمعی از نمایندگان دستگاههای عضو در سالن جلسات بهزیستی هرمزگان برگزار گردید.

مصطفی برزگر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در جریان برگزاری این نشست از میزبانی ، تعامل و همراهی بهزیستی استان هرمزگان در اجرای برنامه های پیشگیرانه در راستای کاهش آسیبها ی اجتماعی ناشی از سو مصرف مواد مخدر قدردانی نمود و اظهار داشت: ضرورت همکاری بین بخشی و مشارکت دستگاههای عضو در اجرای برنامه های فرهنگی پیشگیری واقدامات فرهنگی درخانواده ها، مدارس و دانشگاهها می تواند تاثیری بیشتری در پیشگیری از اعتیاد داشته باشد.

برزگر همچنین افزود : باید از همه ظرفیت های رسانه ای جهت تولید و انتشار برنامه های با محتوا ، ارسال پیام های پیشگیری و آگاهسازی تبعات مصرف مواد مخدر استفاده کرد.

وی گفت : ارتقاء سطح کیفی و محتوای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر باید مدنظر قرار گیرد .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید از همه امکانات و ابزار در اختیار و موجود در دستگاههای اجرایی به منظور آگاهسازی و اطلاع رسانی خدمات پیشگیرانه در هفته مبارزه با مواد مخدر استفاده نماییم تا شاهد تحول نوینی در برنامه های کاهش آسیب اعتیاد باشیم .

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز ضمن تاکید بر لزوم هم افزایی و هم سویی همه دستگاهها در کنترل و کاهش آسیبها ی اجتماعی ناشی از سو مصرف مواد مخدر اظهار داشت : سازمان بهزیستی با توجه به رسالت و ماموریتی که در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد دارد ، توانسته از ظرفیت ها و فرصتهای موجود حداکثر استفاده را بویژه در برنامه های اجتماع محور ،کاهش آسیبها ی اجتماعی و اجرای برنامه های پیشگیرانه داشته باشد.

وی فرهنگ سازی،  آگاهی بخشی و اقدامات پیشگیرانه را از اولویت های برنامه ریزی در مقابله با اعتیاد برشمرد و گفت هر یک از این مباحث به تنهایی تاثیر چندانی در حوزه کنترل و کاهش آسیب اعتیاد نمی تواند ایفا نماید .

مدیر کل بهزیستی هرمزگان افزود: یکی از شیوه های مقابله با معضلات اجتماعی آگاه سازی نوجوانان و جوانان از طریق برنامه های فرهنگی می باشد .

گفتنی است در ادامه جلسه ، هر یک از اعضا با توجه به در پیش بودن هفته مبارزه با مواد مخدر(۳۰ خرداد ماه لغایت ۵ تیر ) به بیان دیدگاهها ،نقطه نظرات و برنامه های پیشنهادی دستگاه متبوع خود در این هفته پرداختند.

کد خبر 82049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد