برگزاری اولین جلسه شورای سالمندان استان

در راستای سیاستهای شورای سالمندان استان و به منظور ارائه خدمات فرهنگی ،اجتماعی و توانبخشی در حوزه سالمندی ،اولین جلسه شورای سالمندان استان در سال جاری با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در راستای سیاستهای شورای سالمندان استان و به منظور ارائه خدمات فرهنگی ،اجتماعی و توانبخشی در حوزه سالمندی ،اولین جلسه شورای سالمندان استان در سال ۱۴۰۲ به ریاست احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و با حضور سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان و با شرکت جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی برگزار شد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان و دبیر شورای سالمندان استان در جریان برگزاری این جلسه ضمن خوشامد گویی به اعضا حاضر در جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهایی که در حوزه سالمندان صورت گرفته پرداخت و اظهار داشت: با توجه به نامگذاری۱۵ ژوئن( ۲۵ خرداد ماه ) تحت عنوان روز مبارزه با سالمند آزاری ،امسال نیز همانند سالهای قبل اقدامات موثر و تاثیر گذاری در این حوزه صورت پذیرفته و امیدواریم که بتوانیم چشم انداز و آینده روشنی را در اجرای برش استانی سند سالمندان و حمایت از جامعه هدف سالمند و شهروندان سالمند ترسیم نماییم .

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر ۴ مرکز در حوزه سالمندی شامل : سرای سالمندان لقمان حکیم بندرعباس ، مرکز نگهداری سالمندان خیرالنسا عباسی بستک ، مرکز روزانه توانبخشی و آموزشی سالمندان مهرورزان مها و بنیاد فرزانگان، مشغول به ارائه خدمات مختلف توانبخشی ، اجتماعی ،فرهنگی، هنری ،ورزشی به شهروندان و جامعه هدف سالمند تحت حمایت هستند .

مدیرکل بهزیستی هرمزگان و دبیر شورای سالمندان استان با تاکید بر برنامه ریزی مناسب و منظم برای سپری نمودن دوران سالمندی سالم گفت : آگاه کردن و حساس نمودن جامعه نسبت به شرایط سالمندان ،ارائه خدمات بهداشتی ،درمانی مناسب و نیز انجام حمایت های روانی و اجتماعی مطلوب ،با حفظ احترام و کرامت سالمندان جامعه باید در دستور کار همه دستگاه های عضو قرار گیرد .

احسان کامرانی معاون ،سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این جلسه سالمندان را گنجینه ها و سرمایه های انسانی دانست و اذعان داشت : سالمندان دارای جایگاه ویژه ای در جامعه و کشور هستند و باید از تجارب آنان در پیشبرد اهداف سازمانی و توسعه کشور استفاده کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همه دستگاهها متولی هستند و باید در خدمت رسانی به قشر سالمند جامعه به نحو مطلوب و شایسته ای خدمت رسانی نمایند .

احسان کامرانی همچنین افزود : باید از ظرفیت خیرین و تشکل های مردم نهاد و سمن های غیر دولتی در حوزه سالمندان استفاده نموده و با بکارگیری همه ظرفیت ها ، از حضور سالمندان و مشارکت مردم بیشترین استفاده را ببریم.

استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه های جمعی به منظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی خدمات دستگاهها در حوزه سالمندان، راه اندازی مراکز روزانه ،آموزشی ،توانبخشی ،فرهنگی و اجتماعی مرتبط با حوزه سالمندی در سایر شهرهای استان ، پوشش حداکثری بیمه سلامت سالمندان و استفاده از ظرفیت فضاهای فیزیکی مناسب به منظور خدمت رسانی به سالمندان از جمله تاکیدات معاون ،سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این جلسه بود .

کد خبر 82047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد