همایش تخصصی حمایت از اطفال ونوجوانان با رویکرد منع کار کودک برگزار می گردد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی این همایش 30 خرداد ماه از ساعت 8 الی 13 در محل شهر صنعتی اراک فرهنگسرای شورای شهر برگزار خواهد شد .

دکتر حسین آبادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ضمن اعلام این خبر افزود : امسال رو زجهانی منع کارکودک  باشعار« عدالت اجتماعی برای همه ؛چگونه مانع کار کودک شویم» می باشد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به نقش دستگاه ها و نهادها در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کردو گفت: کنترل آسیب های اجتماعی یک وظیفه همگانی است ویک مسئولیت اجتماعی برای همه ارگان ها و نهادها میباشد

وی همچنین با توجه به حساس بودن موضوع در بخشی از سخنان خود به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص اولویت قرار دادن برنامه های نهاد های دولتی و متولی در خصوص آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد.

 دکتر حسین آبادی  در ادامه افزود: برای رفع معضل اجتماعی کار کودک باید برنامه ریزی های درست و تاثیر گذار صورت گیرد در ایران تعداد کودکان کار به دلایل گوناگون رو به افزایش است بحث بی سرپرستی، اعتیاد، خشونت های خانگی و غیره از معضلاتی هستند که بروز پدیده ی کار کودکان را شامل می شود و باید همگی سعی کنیم که این آسیب اجتماعی مانند مواد مخدر و طلاق به یک مساله در جامعه تبدیل نشود.

 این مقام مسئول در ادامه   کودکان کاررویکردهای مددکاری اجتماعی ، جامعه شناسی کودکان کار ، کودک کار وقوانین ، کودک کار سیما منظر شهری ، نحوه ارتقا و سبک زندگی و تغییر نگرش در تعاملات کودکان کار ، نقش سازمانهای مردم نهاد در توانمند سازی کودکان کار و...را از مهم ترین محورهای  برگزاری این همایش ذکر نمود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در خاتمه اظهار نمود:12 ژوئن برابر با 22 خرداد هر سال روز جهانی مبارزه با کار کودکان است که به منظور افزایش آگاهی و جلوگیری از کار اجباری کودکان ، توسط سازمان جهانی کار به روز جهانی منع کار کودکان نام گذاری شد. این روز برای حمایت اجتماعی از کودکان برای پایان دادن به کار آنها نام دارد .

شایان ذکر است در این همایش تعدادی از مسئولین کشوری واستانی و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به سخنرانی وواکاوی موضوع خواهند پرداخت

کد خبر 82024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد