در رسانه│ اعزام ۲ ورزشکار معلول مازندرانی به مسابقات المپیک برلین

ورزشکاران اوتیسم و کم توان ذهنی مازندران برای شرکت در مسابقات المپیک ویژه برلین با حضور مسئولان بدرقه شدند.

به گزارش بلاغ؛ ورزشکاران اوتیسم و کم‌توان ذهنی عازم مسابقات المپیک ویژه در برلین آلمان با عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران دیدار کردند.

اسماعیلی مشاور استاندار مازندران در این دیدار گفت: لازم است نگاه ویژه مدیریت جدید ورزش و جوانان مازندران به ورزشکاران اوتیسم و کم‌توان ذهنی معطوف شود.

وی افزود: هدف از این جلسه اعلام آن است که ورزشکاران کم توان ذهنی نیز همچون سایر ورزشکاران برای برافراشتن پرچم سه رنگ ایران عازم رقابت‌های جهانی خواهند شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این ورزشکاران نیازمند توجه ویژه‌ای جهت برخورداری از حمایت‌ها و تجهیزات مورد نیاز هستند و این مهم نیازمند حمایت از این ورزشکاران است.

وی ادامه داد: متأسفانه همچنان ورزشکاران رشته اسکیت ما از داشتن یک سالن محروم هستند اما عازم مسابقات جهانی هستند.

مشاور استاندار مازندران گفت: ازدواج یکی از معضلات جدی این قشر است و لازمه حل این مشکل حمایت جدی از آنان است.

اسماعیلی تاکید کرد: بر اساس قانون می‌بایست سالن‌های ورزشی در برخی ساعات در اختیار ورزشکاران اوتیسم، معلول و کم‌توان ذهنی تخصیص یابد که متاسفانه این مهم رعایت نمی‌شود.

وی اعلام کرد: این ورزشکاران با هزینه شخصی عازم این مسابقات می‌شوند اما باید در نظر بگیریم که پرچم مقدس کشور را برافراشته می‌کنند.

مشاور استاندار مازندران عنوان کرد: اختصاص یک سانس اختصاصی به این ورزشکاران و تامین مالی بخشی از هزینه آنان مطالبه جدی این ورزشکاران است.

معاون بهزیستی مازندران نیز در این مراسم گفت:  مناسب سازی سالن‌های ورزشی از الزاماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

خامه ور افزود: قطعا در مقوله ورزش، اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران می‌تواند نقش موثری در مناسب سازی سالن‌های ورزشی ویژه معلولان داشته باشد.

عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این دیدار اظهار کرد: دستگاه ورزش در کنار بهزیستی خواهد بود و قطعا از ورزشکاران معلول حمایت خواهد کرد. 

وی افزود: وظیفه خود می‌دانیم هر آنچه در توان داریم را به این ورزشکاران ارائه کنیم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران عازم مسابقات جهانی، خاطرنشان کرد: قطعا استقبال خوبی را از دو نماینده مازندرانی عازم مسابقات المپیک ویژه تدارک خواهیم دید.

این مسئول ادامه داد: برای تخصیص سانس باید تعداد ورزشکاران به حد لازم برسد و در شهرستان‌هایی که شرایط وجود داشته باشد خدمات ارائه خواهد شد.

عالیشان گفت: موضوع ازدواج معلولان را به طور ویژه پیگیری خواهیم کرد و قطعا در مراسمات جشن ازدواج نیز از معلولان دعوت خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: مناسب سازی سالن‌های ورزشی از الزامات است و باید بپذیریم که بسیاری از سالن‌های ما قدیمی است و فاقد مناسب سازی است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران ، عنوان کرد: ورزشکاران مورد نظر و درخواست نمایندگان جامعه معلولان توسط اداره‌کل ورزش و جوانان پیگیری و مناسب‌سازی در دستورکار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است خانم آرزو شهمیری در رشته بوچی و حامد تورانی در رشته اسکیت دو نماینده مازندران در تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران برای این رقابت‌ها هستند.

شایان ذکر است دو نماینده مازندرانی تیم ملی ایران در مسابقات المپیک ویژه برلین صبح فردا اعزام خواهند شد.
 

کد خبر 81499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد