کاشت ذرت برای اولین بار در مرکز ماده ۱۶

در راستای توانمندسازی و آموزش های مهارتی جامعه هدف مرکز ماده 16، برای اولین بار بخشی از زمین زراعی این مرکز زیرکشت ذرت قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛  در راستای توانمندسازی و آموزش های مهارتی جامعه هدف مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین موضوع ماده 16، برای اولین بار بخشی از زمین زراعی این مرکز زیرکشت ذرت قرار گرفت .

کاشت ذرت در زمینی به مساحت ۳ هکتار صورت گرفته که در حال حاضر ۱۵ هزار متر از این زمین زراعی زیر کشت ذرت به روش سنتی قرار دارد . ذرت برداشت شده از این زمین زراعی در کارخانه روغن گیری و مرغداری مورد استفاده قرار می گیرد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان در این خصوص گفت : بازگشت دوباره معتادین بهبود یافته به اعتیاد به ویژه معتادین متجاهر یکی از چالشهای برنامه های پیشگیرانه و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر به شمار می رود که توانمند سازی این افراد راهی موثر و تاثیر گذار در رفع این مشکل و اصلاح چرخه معیوب بازگشت مجدد است.

وی بیان کرد: مهارت آموزی ، اشتغال و صیانت از آسیب دیدگان از اعتیاد در درمان آنان بسیار مهم است و تا زمانیکه رویکرد صیانت از بهبود یافتگان و افراد و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد مورد توجه نباشد نمی توانیم خروجی ملموسی در حوزه درمان داشته باشیم .

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در ادامه خواستار همراهی خیرین، تشکلهای مردمی، گروههای جهادی و فعالین فرهنگی و اجتماعی استان در موضوع توانمند سازی جامعه هدف این مرکز شد و تصریح کرد: با توجه به گستردگی کار و کمبود زیرساختها همراهی تشکلهای مردمی به ویژه خیرین و گروهای جهادی در این خصوص می تواند بسیار موثر باشد .

کد خبر 81488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد