بیش از ۸۱ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی کرمانشاه بهره‌مند شدند

 مدیرکل بهزیستی استان گفت: ۸۱ هزار و ۵۴۱ نفر در سال گذشته با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) تماس گرفته و از خدمات مختلف آن بهره‌مند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از ایرنا: بهزاد شهبازی روز چهارشنبه با حضور در ایرنا مرکز کرمانشاه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگاران این مرکز با بیان اینکه ۱۰ درصد از این تماس‌ها منجر به مداخله شده است افزود: ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به شکل خط ۱۲۳، خدمات سیار و مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی است که تماس‌گیرندگان از خدماتی مانند مددکاری اجتماعی، بهداشتی و درمانی، روانشناسی، حقوقی و مالی، فرهنگی و آموزشی بهره‌مند شده‌اند.
شهبازی ادامه داد: هم‌اینک ۱۳۰ نفر در اورژانس اجتماعی استان کرمانشاه در چند شیفتِ کاری و به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مردم در تمام نقاط استان و ارائه مشاوره و در صورت نیاز، دخالت در بحران‌های اجتماعی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: گروه‌های هدفِ اورژانس اجتماعی شامل زنان، سالمندان، معلولان و کودکان آزاردیده، دختران فراری از منزل، زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، زوج‌های متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد و افرادی که اقدام به خودکشی کرده یا قصد خودکشی دارند، هستند.

بیش از ۸۱ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی کرمانشاه بهره‌مند شدند

شهبازی افزود: ۲ خانه امن برای زنان آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب و یک خانه سلامت برای دختران در معرض آسیب در استان وجود دارد. افرادی که کارشناسان اورژانس اجتماعی تشخیص دهد به این خانه‌ها انتقال پیدا می‌کنند که این افراد پیش از انتقال، ۱۵ تا ۲۰ روز در قرنطینه قرار می‌گیرند تا پس از اقدامات اولیه و در صورت نیاز به این مکان‌ها انتقال یابند.

شهروندان در صورت مشاهده هر نوع آسیب یا بحران اجتماعی با ۱۲۳ تماس بگیرند

شهبازی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده کودک‌آزاری، همسرآزاری، افکار یا اقدام به خودکشی، کودکان کار و خیابانی و فرار دختران و پسران و غیره می‌تواند مشکل خود را با مددکاران و مشاوران امور اجتماعی از طریق تماس تلفنی در میان بگذارد تا با انجام مشاوره‌های لازم و در صورت نیاز با اعزام تیم خدمات سیار بتوان به فرد آسیب‌دیده کمک کرد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: اورژانس اجتماعی همانگونه که از نامش پیداست یک فوریت اجتماعی است که مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی اصلی‌ترین وظایف او است که در مجموع، فعالیت‌های این مرکز در چهار بخش شامل مرکز مداخله در بحران‌، خط تلفن سه رقمی ۱۲۳، خودرو خدمات اجتماعی سیار و پایگاه‌های خدماتی اجتماعی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی افراد به دلیل اختلاط موضوع یا نداشتن اطلاع کافی در هنگام حادثه یا بحران، به جای این شماره تلفن با شماره تلفن ۱۱۰ پلیس تماس می‌گیرند در صورتی که مرجع تخصصی و قانونی رسیدگی به مشکلات یادشده، شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی است.

ایرنا در ادامه نوشت: اورژانس اجتماعی یک برنامه مداخله‌ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که خدمات خود را از طریق خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می‌دهد و در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می‌کند.
هم‌اکنون ۷۰ هزار خانوار با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در استان کرمانشاه به نوعی از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید 

کد خبر 81341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد