انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره بهزیستی و اداره زندان شهرستان خاش

در راستای توسعه فعالیت‌های تخصصی، ایجاد تعامل بین بخشی و همچنین جلب همکاری دستگاه‌های حمایتی تفاهم‌نامه همکاری بین اداره زندان‌ وبهزیستی شهرستان خاش منعقد شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خاش ، در راستای توسعه فعالیت‌های تخصصی، ایجاد تعامل بین بخشی و همچنین جلب همکاری دستگاه‌های حمایتی تفاهم‌نامه همکاری بین اداره زندان‌ و بهزیستی شهرستان خاش منعقد شد .
ادریس تمندانی رئیس بهزیستی شهرستان خاش گفت: همکاری در ارائه خدمات حمایتی (مادی و معنوی) آموزشی، فرهنگی و پیشگیری و توانمندسازی زندانیان و خانواده‌های ایشان جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی موضوع مورد گفت و گوی در انعقاد این تفاهم‌نامه بود.
تمندانی ادامه داد: اجرای طرح‌های اورژانس اجتماعی (طرح مداخله در بحران و ...) در زندان‌ شهرستان و ارائه خدمات از طریق اعزام موردی کارشناسان اورژانس اجتماعی، اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های بهزیستی در حوزه اورژانس اجتماعی از طریق نصب پوستر، توزیع جزوات آموزشی مرتبط با موضوع آسیب‌های اجتماعی و چگونگی مهارت‌های زندگی، همکاری کارشناسان حوزه اورژانس اجتماعی و مددکاران حوزه توانبخشی جهت حضور در زندان به منظور آموزش خانواده‌های زندانیان در زمینه آسیب‌های اجتماعی، پذیرش زندانیان و خانواده‌های ایشان جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای، روانشناختی و خدمات درمان اعتیاد با معرفی زندان های استان. ارائه خدمات حمایتی و کمک توانبخشی به  کودکان و نوجوانان، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، سالمندان و معلولین زندانی و خانواده های آنان بخشی از تعهدات اداره بهزیستی شهرستان خاش در این تفاهم نامه است.

ریس بهزیستی شهرستان خاش افزود : تبادل اطلاعات مورد نیاز در زمینه‌های مرتبط بین هر دو سازمان، تشکیل کارگروه‌های ویژه از کارشناسان منتخب هر دواداره ، به منظور تدوین شیوه‌نامه اجرایی و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های مصوب، همکاری در زمینه‌های پژوهشی و مطالعاتی، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی مرتبط با جامعه هدف  و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد و ایدز، پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی به عنوان بخشی از تعهدات مشترک میان این دو اداره می باشد .

عودی رئیس اداره زندان شهرستان خاش نیز در این نشست بیان کرد :  درقبال تعهدات بهزیستی اداره زندان خاش هم متعهد می شود زمینه های مناسب جهت بازدید از زندان توسط کارشناسان ،مددکاران و پژوهشگران معرفی شده از سوی بهزیستی به منظور انجام امور پژوهشی و انجام خدمات مددکاری و بررسی و پیگیری آسیب های اجتماعی و  زمینه های همکاری درجهت تامین امکانات و فضای مورد نیاز به منظور اجرای مطلوب برنامه های فرهنگی و پیشگیری بهزیستی برای زندانیان در زندان فراهم شود .

کد خبر 80557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد