لزوم پیش بینی مراکز حامی فرزندان مستقل بهزیستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در نشست مشترک با رئیس دبیرخانه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی کشور بر لزوم پیش بینی مراکز حامی فرزندان مستقل بهزیستی تاکید کرد.

دکتر فرگل صحاف در این نشست که با حضور اعضای شورای معاونان بهزیستی استان برگزار شد، ضمن بیان برخورداری بیش از ۱۲۵ هزار نفر از خدمات مستمر و غیر مستمر این اداره کل اظهار داشت : با عنایت به وضعیت اقتصادی موجود فرزندان بهزیستی که ترخیص شده اند از بهزیستی انتظار کمک دارند و تاسیس مراکز ویژه برای حمایت از آنان امری ضروری به نظر می رسد و این امر در شرایطی است که دفتر شبه خانواده در سالهای اخیر مجوزی برای گسترش مراکز صادر نکرده است و صرفا فعالیت های موسسات گسترش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به فرهنگ متعالی خیر جمعی و نیات خیرخواهانه مردم استان و روحیه همدلی و همراهی آنان به فضل الهی مطلوب می باشد و بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال خدمات نقدی، غیرنقدی و خدماتی توسط مردم نیک اندیش استان به مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۱ کمک شده است که در کنار خدمات دولتی کمک حال ما بوده و باعث افزایش ضریب نفوذ خدمات در استان شده است و در همه زمینه ها به ویژه پرداخت ودیعه مسکن، بسته های معیشتی، ترخیص فرزندان، وسایل کمک توانبخشی و .. کمک حال معاونتهای تخصصی ما بوده اند.

لزوم پیش بینی مراکز حامی فرزندان مستقل بهزیستی  

صحاف از اشتغال بیش از دو هزار نفر در ۵۶۰ مرکز بهزیستی در سطح استان خبر داد و مجوز مراکز از طریق سامانه ملی صدور مجوزها صادر می شود که از اقبال خوب مردم برخوردار شده هست و جزو استانهای پیشتاز در عرصه صدور مجوزها می باشیم.

وی توانمندسازی را اولویت اصلی بهزیستی عنوان کرد و با بیان ارائه ۴۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به جامعه هدف گفت : ۶۳۰۰ نفر از این افراد برای نخستین بار تسهیلات دریافت کردند و از این مقدار ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات بیمه پردازی که باعث ایجاد و تثبیت شغلی ۷۵۷۹ نفر از اقشار تحت پوشش شده است و در کنار حفظ کسب و کار باعث ایجاد شغل های جدیدی شده ایم.

صحاف از همکاری تنگاتنگ بهزیستی با سایر دستگاهها اعم از مسکن و شهرسازی، سپاه، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن ساز، قرارگاه خاتم الانبیاء در بحث توانمندی جامعه هدف و تامین مسکن آنان داریم و بحمدلله در سال گذشته ۶۶۲ واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان بلاعوض احداث و تحویل مددجویان شد و در زمینه کمک هزینه قرض الحسنه و بلاعوض ودیعه مسکن و اجاره بها نیز به ۳۲۲ نفر مبلغ ۱۶.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

لزوم پیش بینی مراکز حامی فرزندان مستقل بهزیستی

وی از جذب گروههای جهادی و خیرین استان با تلاش همکاران خبر داد و ادامه داد : ارزیابی ماهانه شهرستانها بر اساس شاخص های تعیین شده از سوی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی انجام می شود که جلب مشارکت های مردمی از شاخص های ثابت این ارزیابی می باشد که جمعا در سال شهرستانها بر اساس ۱۰۰ آیتم ارزیابی شده و عملکرد آنها سنجیده می شود که این امر باعث ایجاد رقابت سالم بین شهرستانها می شود و هدف از این اقدام به حداقل رساندن مشکلات مددجویان می باشد.

لزوم توانمندسازی افراد آسیب دیده به تبع پایین آمدن سن آسیب از نکاتی بود که در جلسه فوق مطرح شد و معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان ضمن اشاره به لزوم همکاری تنگاتنگ بین این معاونت و دفتر مشارکت های مردمی و اشتغال، از افتتاح هجدهمین مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان در شهر سهند خبر داد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان نیز ضمن بیان تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت استان و ابلاغ آن به تمامی دستگاهها، عدم تخصیص اعتبار ویژه جهت اجرای سند را متذکر شد و ابراز داشت : کلیه ارگانهای استان هزینه ی اجرای سند را از اعتبارات خود دستگاه هزینه می کنند و علی رغم کمبود منابع انسانی و اعتبار در حوزه ی پیشگیری از آسیب ها، این معاونت در سال گذشته موفق به ایجاد سازش ۲۰ درصدی بین زوجین متقاضی طلاق ارجاع داده شده از طریق سامانه تصمیم شده است و ادامه جلسات مشاوره با همکاری بهزیستی جهت ارزیابی پایداری های ایجاد شده از اقدامات معاونت پیشگیری استان در سال ۱۴۰۱ می باشد.

کد خبر 80191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد