در رسانه| بیش از یک‌هزار معتاد بهبود یافته در مازندران دارای شغل شدند

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که پارسال یکهزار و ۱۰۲ نفر از معتادان بهبود یافته در این استان با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، از شغل ثابت و پایدار برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبا بریمانی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی توانمندسازی و اشتغال معتادان بهبود یافته استان با بیان اینکه بهزیستی مازندران از استان های پیش تاز در حوزه اشتغال معتادان بهبود یافته است، افزود: از مجموع اشتغال ایجاد شده، ۶۸۳ نفر از معتادان بهبود یافته در مناطق شهری و بقیه نیز در مناطق روستایی دارای شغل شدند.

وی اظهار داشت:همچنین در سال گذشته به ۹۷۴ نفر از معتادان بهبود یافته، ۹۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی از محل بند ب تبصره ۱۶ پرداخت شد.

وی بیان کرد: با توجه به نوع علاقمندی این افراد یا بسته به حرفه ای که در آن مهارت داشتند، آموزش ها لازم را فرا گرفتند و پس از دریافت مجوزهای لازم، در مشاغل متنوع فعالیت خود را آغاز کردند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته به ۲۵۷ نفر از معتادان بهبود یافته، ۷۳۹ میلیون تومان در قالب حق بیمه خویش فرمایی توسط بهزیستی مازندران پرداخت شد که این امر می تواند باعث پایداری شغل در بین این افراد باشد.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به مشوق های در نظر گرفته شده کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را بکار گیری کنند، گفت: بهزیستی مازندران پارسال، ۵۸۰ میلیون تومان بعنوان حق بیمه معتادین بهبود یافته به کارفرمایان پرداخت کرد.

بریمانی، آموزش فنی و حرفه ای رایگان تعدادی از فنون و رشته های شغلی جهت مهارت افزایی و پرداخت حق بیمه بهبود یافتگان را از امتیازات برای توانمندسازی این افراد دانست و افزود: کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را بکار گیری کنند، بهزیستی مازندران بمدت پنج سال حق بیمه این افراد را پرداخت می کند.

وی در ارتباط با اشتغال و توانمندسازی معتادان بهبود یافته، گفت: در سال گذشته برش اشتغال در مازندران چهار هزار و ۷۰۰ شغل بود که طبق پیش بینی سازمان بهزیستی کشور، پنج درصد آن شامل معتادان بهبود یافته بود که بهزیستی مازندران توانست ۲۰ درصد آنرا محقق کند.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

کد خبر 79997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد