رصد آسیب های اجتماعی در زنجان ادامه دارد

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان از ادامه اجرای برنامه رصد آسیب های اجتماعی در سال جاری خبر داد و گفت: موضوع آسیب های اجتماعی و روشهای مقابله با آن از موضوعات با اهمیتی است که حل آن نیازمند همکاری مستقیم خانواده ها و کلیه متولیان امور اجتماعی است و برای داشتن چشم اندازی از وضعیت آسیب های اجتماعی باید نیمرخی از وضعیت موجود جامعه  را ترسیم کنیم که این امر بوسیله پژوهش محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی عنوان کرد: در این زمینه از همه ظرفیت ها ی دستگاهها ی اجرایی و سمن ها در حوزه کنترل  و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده و از پراکندگی فعالیت ها جلوگیری نمائیم.

وی تعیین مولفه های محافظ و خطر آسیب های اجتماعی، تعیین اهمیت، گستردگی و شدت مولفه های محافظ و خطر آسیب های اجتماعی و  ترسیم شبکه علی-همبستگی بین مولفه های خطر و محافظ آسیب های اجتماعی را از اهداف اختصاصی برنامه احصاء تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی دراستان زنجان برشمرد.

آقاخانی افزود: برنامه احصاء تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی دراستان زنجان توسط مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به عنوان مجری برنامه که با توجه به شاخصهای تعیین شده انتخاب مجری درشیوه نامه اجرایی برنامه احصاءانتخاب شده اند، با اخذ مجوز کتبی مصاحبه گری از سوی واحد حراست بهزیستی استان اجرا گردید. 

   وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته رصد آسیب های اجتماعی درغالب  برنامه احصا ء تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی شامل مصاحبه با مطلعین استانی درخصوص آسیبهای اجتماعی، مصاحیه با گروه متمرکز (شامل ۵گروه ۸نفره از کارشناسان دستگاههای مربوطه) وگروه دلفی که درآن ازطریق ۲۰نفر از متخصصین آسیبهای اجتماعی بر اساس نتایج مصاحبه های انجام گرفته شناسایی وسپس برنامه ریزی لازم درخصوص پیشگیری از این آسیبها انجام شد.

این مسئول با اشاره به اینکه سیاست گذاری و برنامه ریزی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نیازمند شناسایی عوامل خطر و محافظ این آسیب هاست، یادآور شد: بر این اساس به منظور شناسایی هرچه دقیق تر عوامل خطر و محافظ آسیب های اجتماعی در مرکز استان، درسال ۱۴۰۱ برنامه احصاء تعیین کننده های استانی آسیب های اجتماعی با استفاده از روش های پژوهش کیفی تدوین و دراستان زنجان نیز اجراگردید.

کد خبر 79500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد