اشتغالزایی نزدیک به ۲ هزار نفری بهزیستی گلستان

معاون مشارکت‌های مردمی، مسکن و اشتغال مددجویی بهزیستی گلستان از رشد بیش از ۲۵۰ درصدی اشتغالزایی توسط بهزیستی گلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گلستان؛ علیرضا طاهری زاده معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن مددجویی بهزیستی استان در کارگروه اشتغال این اداره کل گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات ستادی و استانی در خصوص رفع موانع تولید و اشتغالزایی با همت همکاران و دست اندرکاران این حوزه در بهزیستی گلستان توانستیم گامی بلند در این راستا برداریم.

وی افزود: طبق تعهد ایجاد شده در سال ۱۴۰۱ بهزیستی استان ملزم به اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر بوده که باتوجه به پیگیری های صورت گرفته این تعداد از مرز یکهزار ۹۴۹ نفر گذشت.

طاهری زاده در خصوص  اعتبارات جذب شده کارفرمایی در استان اظهار داشت: براساس اعتبارات پرداخت شده توسط ۱۸ بانک عامل به متقاضیان جذب نیروی کار از جامعه هدف بهزیستی که متقاضی دریافت تسهیلات کارفرمایی بودند به ارزش ریالی ۸۵ میلیارد ریال رسیده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، مسکن و اشتغال مددجویی بهزیستی گلستان ادامه داد: در سال گذشته همچنین در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ کسب و کارهای خرد خوداشتغالی مددجویان در روستا به مبلغ ۷۹۵ میلیارد ۹۵۰میلیون ریال و در مناطق شهری نیز به ارزش ریالی ۴۹۵ میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال اعطا شده است.

وی همچنین درخصوص مشارکت بانک های عامل نیز در این طرح افزود: از تعداد ۱۸ بانک عامل بیشترین پرداخت تسهیلات مربوط به بانک‌های سپه و توسعه تعاون بوده است.

طاهری زاده تصریح کرد: کارفرمایانی که از توان نیروی انسانی جامعه هدف بهزیستی استفاده کنند علاوه بر دریافت تسهیلات بلند مدت می‌توانند از سایر خدمات سازمان همچون پرداخت جبران کارایی و حق بیمه و سایر امتیازات به مدت ۳۰سال بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول بااشاره به حمایت های سازمان بهزیستی درخصوص اشتغال جامعه هدف افزود: براساس تفاهم‌نامه های مختلف با سازمان فنی و حرفه ای و موسسات و مراکز آموزشی استان در راستای توانمندسازی مددجویان قدم برداشته که امسال با پیگیری و هدفمند کردن هرچه بیشتر این بهره‌مندی بیشتر خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی، مسکن و اشتغال مددجویی بهزیستی گلستان گفت: بابررسی و نظارت ‌های انجام شده درخصوص راستی آزمایی تسهیلات پرداختی، بهزیستی گلستان در امر نیز برتر شناخته شده و بیش از ۹۰ درصد اعتبارات در خصوص اشتغال مددجویان منجر به ایجاد شغل شده است.

کد خبر 79481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد