۱۵ پایگاه سلامت روان اجتماعی به شهروندان قزوینی خدمات می دهند

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین از فعالیت ۱۵ پایگاه سلامت روان اجتماعی با هدف کمک به ارتقای سلامت روانی در اجتماعات محلی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین زهرا غلامرضایی افزود: در حال حاضر سازمان بهزیستی استان با ارائه خدمات گسترده، نقش عمده‌ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی جامعه، ارتقای دسترسی به خدمات سلامت روان و تقویت شاخص‌های سلامت روانی اجتماعی برعهده دارد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی امروز به یکی از مهم ترین چالش‌ها و مسائل در بین خانواده‌ها تبدیل شده است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی سلامت اجتماعی در جامعه از طریق نیروهای متخصص روانشناس و مشاور برای کمک به حل آسیب های اجتماعی به جامعه خدمات ارائه می‌دهد.

غلامرضایی با اشاره به فعالیت ۱۷ گروه همیار سلامت در استان قزوین،یادآور شد: این گروه‌ها با هدف ارتقای سلامت روان و سرمایه اجتماعی اجتماعات محلی، تقویت رویکردهای تصمیم گیری و حل مساله گروهی در قبال مسائل اولویت بندی شده تشکیل شده‌اند.

این مسوول اضافه کرد" گروه‌های همیار با هدف آگاه‌سازی، اطلاع رسانی و آموزش به مردم محلی و گسترش روحیه مشارکت‌جویی برای شناسایی مسائل و آسیب‌های محله، توانمندسازی اهالی محلات و تسهیل فرآیندهای مشارکتی محلی از قبیل عمرانی، فرهنگی و اجتماعی اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در سال پیش‌رو اجرای طرح‌های پیشگیرانه در سطوح محلی با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد افزایش یابد.

غلامرضایی اضافه کرد: در سال گذشته با توجه به تحلیل وضعیت محلی که هر پایگاه به صورت جداگانه در محله تحت پوشش خود داشت، اقدام به طراحی پروژه اجتماع محور و ارائه آن به صورت پیشنهاد نامه به دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان کرده‌ایم که پس از بررسی و تأیید توسط کمیته استانی و تأیید نهایی کمیته کشوری توسط مؤسسه‌ها و پایگاه‌های استان در محله‌های تحت پوشش به مرحله اجرا درآمد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین افزود: تمامی این پروژه‌ها با کمک مالی بهزیستی و با مشارکت همیاران و اهالی محله‌ها با هدف افزایش مشارکت‌جویی افراد و حرکت به سمت توانمندسازی اهالی صورت گرفته بود.

وی یادآور شد: هم اکنون ۵۰ مرکز مشاوره تحت پوشش بهزیستی استان قزوین قرار دارد که از این تعداد تنها یک مرکز دولتی و مابقی به صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند و ارائه خدمات مشاوره روانشناختی و روانپزشکی حضوری در حوزه های مختلف از قبیل خانواده، زوج درمانی، گروه درمانی و کودک و نوجوان همچنین اجرای آزمون‌های روانشناختی به مراجعان در مراکز دولتی و غیردولتی جهت پیشگیری از آسیب‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی و ارتقای سطح سلامت روان اقشار جامعه برعهده دارند.

کد خبر 79062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد