در رسانه | ۷۸۹ خانواده دارای فرزند چندقلو از بهزیستی همدان خدمات دریافت می‌کنند

همدان-ایرنا- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان گفت: ۷۸۹ خانواده دارای فرزندان چندقلو با هدف توسعه عدالت اجتماعی، تامین رفاه این خانواده ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها زیر پوشش این اداره کل قرار گرفته و از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

زهره بختیاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این تعداد شامل ۷۰ خانوار دارای فرزند سه قلو، ۷۱۶ خانواده دارای فرزند دوقلو و سه خانوار دارای فرزند چهار قلو از بهزیستی همدان خدمات دریافت می‌کنند اظهار داشت: حمایت از این خانواده ها براساس آزمون وسع و بعد خانواراست که به طور مثال یک خانواده دارای فرزند دوقلو ماهیانه یک میلیون و چهارصد هزار تومان مستمری دریافت می کنند و همچنین سهمیه شیر خشک به هر استان طبق تعرفه وزارت بهداشت تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه سرپرست خانوار سه قلویی اگر دارای مشکل اشتغال باشد می تواند از تسهیلات سازمان بهره‌مند شود، گفت: تمامی خانواده‌های واجد شرایط از تسهیلات اشتغال و کمک هزینه‌های درمانی، تغذیه نیز برخوردار می‌شوند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: سازمان بهزیستی پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دوقلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات از این سازمان اقدام کرده است که در این راستا، خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش خدمات سازمان افزایش یافته است.

بختیاری افزود: اگر هر یک از قل‌ها نارس باشند و یا دوقلوهایی که از زوجین مبتلا به نازایی به دنیا آمده و نیازمندی آنان به تایید مددکار رسیده باشد کمک هزینه معیشتی دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: خانواده های دارای فرزند چندقلو برای بهره مندی از این کمک ها می توانند با مراجعه به بهزیستی در هر استان و یا شهرستان کمک هایی را از این سازمان دریافت کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: بهزیستی هم پس از بررسی درخواست خانواده ها و تایید آن خدمات خود را به این خانواده ها به صورت پرداخت مبلغ کمک هزینه ماهیانه ارائه می کند.

بختیاری افزودد: خدمات مشاوره، تامین شیرخشک تا یک سالگی، کمک موردی مسکن و تسهیلات اشتغال برای خانواده های کم درآمد در دهک های یک تا سه برای این خانواده ها پیش بینی شده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 79037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد