از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گیلان واگذار شد

سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا اکنون تعداد ۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان عادی ، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول در مناطق شهری و روستایی ، ایتام و زنان سرپرست خانوار و سایر مددجویان بهزیستی گیلان واگذار شد.

سیدمهدی خدمت بین دانا  با بیان اینکه اعتبارات ابلاغی در حوزه مسکن در  سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است ، اظهار کرد: در راستای حفظ منزلت و کرامت اجتماعی جامعه هدف بهزیستی و اجرای  سیاست های رفاهی این افراد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات خوبی در جهت خانه دار شدن گروههای هدف بهزیستی در دست اقدام می باشد.

وی اضافه کرد: افراد مشمول این خدمات شامل زنان سرپرست خانوار، معلولان سرپرست خانوار، ایتام ، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و بیشتر، دختر مجرد بالای ۳۵ سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی بهزیستی در صورتی که بیش از ۱۰ سال از زمان ترخیص آن نگذشته باشد از جمله  گروه های هدف برنامه های حمایتی مسکن می باشند.

مدیرکل بهزیستی گیلان همچنین اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۷۸ میلیارد ریال نیز جهت کمک ودیعه مسکن ملی مددجویان توسط بانک‌های عامل سپه، ملت ، صادرات و صندوق ولایت تخصیص داده شده است که تعداد  ۴۱۰ خانوار تاکنون از تسهیلات فوق بهره مند گردیده ­اند.

همچنین در راستای اجرای نهضت ملی مسکن ۲۶۷۷ نفر دارای برچسب بهزیستی در سامانه مذکور ثبت نام نموده اند که ۸۶  نفر تخصیص پروژه شدند و از این تعداد برای ۳۰ نفر با  اعتباری به مبلغ  ۱۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از سوی سازمان  بهزیستی  کشور در راستای تفاهم نامه فی مابین با بنیاد مسکن به حساب مسدودی آنان در بانک مسکن  اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز تا اکنون تعداد ۳۱۰ واحد مسکونی نیمه تمام در مراحل مختلف ساخت در سطح استان وجود دارد که نیازمند اختصاص اعتبارات  لازم در این زمینه می باشیم.

کد خبر 78949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد