پیام تبریک مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت روز روانشناس و مشاور

دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران در پیامی روز روانشناس و مشاور را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران متن پیام به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی
سلامت اجتماعی یک جامعه با سلامت روان افراد ارتباط تنگاتنگی دارد و یکی از زیربنایی ترین عوامل پیشرفت و تکامل جامعه، سلامت جسم، جان و روان است . 
سلامت روان از معیارهای اصلی ارزیابی سلامت یک جامعه به شمار می رود از همین رو تامین و حفظ بهداشت روان برای مردم ، سازمانها و ... بسیار مهم است.
روانشناسی به عنوان علمی که به بررسی رفتار و فرایندهای ذهنی و روانی می پردازد می تواند در پیشگیری از اختلالات مختلف در انسان و کاهش آسیب ها نقش موثری داشته باشد و تأخیر در پذیرش ضرورت حضور جدی و پررنگ علم روانشناسی در تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها، خسارات جبران‌ناپذیری به‌بار خواهد آورد.

امروزه پیشرفت جوامع در حوزه های صنعت و تکنولوژی سبب افزایش سطح دسترسی افراد به امکانات شده است ولی آرامش و آسایش ، فدای زندگی مدرن گشته که با توجه به این شرایط ، وجود مباحث روانشناسی و مشاوره بیش از پیش احساس می شود .

سازمان بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی جامعه، با تاکید بر رویکرد سلامت روح و روان ، تدوین شاخص های سلامت روانی-اجتماعی ، فعال سازی نظام رصد آسیبهای اجتماعی و بهبود دانش و شناخت مهارت تخصصی ارائه دهندگان خدمات روانشناسی و مددکاری را بعنوان راهبرد خود در حوزه پیشگیری قرار داده است.


در همین راستا اداره کل بهزیستی مازندران نیز استفاده از ظرفیت خرد جمعی و همراهی و همکاری تشکل های مردمی و سازمان های غیردولتی و شرکای اجتماعی را فرصتی مغتنم و گرانبها دانسته و بویژه در شرایط فعلی که جامعه ی جهانی و به تبع آن کشورمان با بحران شیوع ویروس کووید ۱۹ روبروست، استفاده از مداخلات روانشناسی و مشاوره را بیش از پیش مهم می داند.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۹ اردیبهشت، روز روانشناس و مشاور، از خدمات تاثیرگذار و راهگشای همه روانشناسان و مشاورین گرامی و تمام عزیزانی که برای آرامش روح و روان افراد تلاش می کنند، به ویژه همکاران دلسوزو شرکای اجتماعی  بهزیستی استان مازندران تشکر و قدردانی می نمایم.امیدوارم به لطف خداوند متعال با تداوم و استمرار تلاش های این عزیزان، شاهد افزایش سطح سلامت روان و نشاط اجتماعی در جامعه باشیم.

دکتر فریبا بریمانی 
مدیر کل بهزیستی مازندران

کد خبر 78399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد