حمایت بهزیستی و خیرین انجمن کاهش آسیب اعتیاد همیاران پاک از خانواده های دارای بیماری ایدز

به گزارش روابط عمومی، پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: اچ. آی. وی، ویروس نقص در سیستم ایمنی بدن است که باعث می‌شود فرد در مقابل کوچکترین عفونت و بیماری نتواند از اعضای حیاتی بدن خود دفاع کند و همان بیماری باعث مرگ فرد مبتلا به ایدز می شود.

وی افزود: فردی که بیمار می‌شود باید از ارتباط جنسی غیرمتعارف و مصرف مواد مخدر دوری کرده و در تمامی موارد زندگی بهداشت کامل را رعایت کند. البته با طی کردن مراحل درمانی، میزان ویروس در بدن فرد کاهش می‌یابد و فرد می‌تواند همانند یک انسان عادی به زندگی خود ادامه دهد.

پروین ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از شرکای اصلی کمیته ایدز، دو خدمت عمده از جمله ارتقا و توانمندسازی افراد مبتلا یا متاثر از اچ. ‌آی. وی و تقویت زیرساخت‌ها را به نوزادان زنان بیمار، کودکان کار، معتادان متجاهر و زنان خیابانی که بیماری ایدز آن‌ها محرز شده است، ارائه می‌کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه مسکن، اشتغال، تحصیل، دندانپزشکی، درمانی و اشتغال در زمره ارتقا و توامندسازی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مراکزی همچون گذری شلتر، کانکس و تیم سیار که برای معتادین در حال مصرف بویژه  زنان بیمار یا زنان خیابانی ایجاد شده است، افزود: در مراکز شبانه روزی، تمام افراد نیازمند، معتادین یاکودکان و نوزدان زنان خیابانی نگهداری می‌شوند و از آن‌ها آزمایشات مربوط به این بیماری اخذ شده و درمان آن‌ها آغاز می‌شود. همچنین به تمام مراجعین باشگاه مثبت، آموزش خود مراقبتی جنسی و آشنایی با بیماری‌های مختلف عفونی همانند ایدز و هپاتیت داده می شود.

پروین گفت: برای تمامی این گروه ها، مددکاران ما در باشگاه مثبت، پرونده تشکیل می‌دهند و روند درمان آن‌ها را پیگیری می‌کنند. در حال حاضر یک باشگاه مثبت در مرکز فعال می باشد و این باشگاه به تمام مراکز ازجمله مراکز شبانه روزی، مراکز اقامتی (کمپ ها)، مراکز جامع و مراکز اجتماع درمان مدار تی سی خدماتی مثل انجام تست اچ آی وی ارائه می دهد.

وی افزود: در سطح استان اردبیل، ۷۲ نفر از مبتلایان به بیماری ایدز شناسایی شده اند که از این تعداد، ۶۶ فرد دارای پرونده پزشکی و در حال طی کردن روند درمان ضد رترویتسی هستند. پیگیری مددکاران ما تا جایی ادامه پیدا می کند که فرد با طی کردن روند درمان، میزان ویروس در بدنش به قدری کاهش می یابد که دیگر به کسی انتقال نیابد تا فرد مانند یک شهروند عادی به زندگی خود ادامه ‌دهد.

به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر با کمک سازمان بهزیستی استان و همکاری خیرین کاهش آسیب اعتیاد همیاران پاک، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی شامل برنج، روغن، شکر، خرما، چای و... و. در اختیار ۶۶ خانوار گذاشته شد.

کد خبر 78226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد