در رسانه | توانمندسازی ۹۱۵ مددجوی بهزیستی خراسان جنوبی

۹۱۵ مددجوی بهزیستی استان در سال گذشته صاحب شغل شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی ، مدیرکل بهزیستی استان گفت: برای توانمندسازی این افراد ۹۸ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان از اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی پرداخت شده است.       شرفی افزود: اشتغال‌های ایجاد شده برای این افراد در زمینه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات در شهرها و روستاها بوده است.
وی گفت: اعتبارات ابلاغی قرض الحسنه اشتغالزایی بند ب تبصره ۱۶. بند الف تبصره ۱۸ به بهزیستی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳۷ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان بوده که در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۳ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل بهزیستی استان همچنین گفت: این تسهیلات به صورت خود اشتغالی ، کارفرمایی و توسعه تجهیز به جامعه هدف بهزیستی شامل زنان سرپرست خانواده و فرزندان آنان ، معلولان و معتادان بهبودیافته و همچنین کارفرمایانی که از جامعه هدف بهزیستی مددجویی به کار گرفته اند پرداخت می‌شود.
شرفی با اشاره به اینکه علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خدمات دیگری از جمله پرداخت مشوق‌های بیمه‌ای برای اشتغال پایدار مددجویان در برنامه قرار دارد افزود: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان اعتبار جهت بهره مندی حدود ۳۰۰ نفر برای پرداخت حق بیمه کارفرمایی ، خویش فرمایی و ارتقای کارایی معلولان در مراکز غیر دولتی به استان ابلاغ شده است.

لینک خبر : https://www.iribnews.ir/00FyIR

کد خبر 77676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد